Dragi potrošači,
Potrošači su svakodnevno izloženi brojnim oglasima, voljno ili nenamjerno.
Oglašavanje je često razlog zbog kojeg potrošači saznaju o postojanju određenih proizvoda koji im kasnije privuku pažnju na prodajnom mjestu.
Međutim, oglašivačke poruke većinom predstavljaju proizvode s odabranim svojstvima koje proizvod prikazuju u najboljem svjetlu.
Neovisno usporedno testiranje, koje provode potrošačke organizacije, ogledalo je za oglasna obećanja i predstavlja jedinstveni antipod sadržaju oglasa,
a potrošačima daje nepristranu usporedbu kvalitete između testiranih proizvoda.
Usporedno testiranje, koje provode nezavisne potrošačke organizacije, stoga je vrlo djelotvoran alat koji povećava transparentnost na tržištu,
omogućava informiranje potrošača i donošenje boljih odluka o izboru kupnje, ali ne nužno i skupljih.
Food PRO projekt usmjeren je na razmjenu najboljih saznanja iz prakse i izgradnju kapaciteta za daljnji
i dugoročni razvoj potrošačkih organizacija u šest zemalja regije CESEE – u Austriji, Češkoj, Hrvatskoj,
Mađarskoj, Slovačkoj i Sloveniji. Cilj je projekta izgradnja kapaciteta i osnaživanje timova za
provođenje istraživanja tržišta i neovisnih usporednih ispitivanja prehrambenih proizvoda, s ciljem da
organizacije za zaštitu potrošača postanu suverene u provođenju ovih aktivnosti, uključujući učinkovitu
komunikaciju, razmjenu znanja i iskustva i suradnju sa etabliranim potrošačkim organizacijama u regiji.
Na taj će način potrošačke organizacije koje sudjeluju u projektu osnažiti svoje kapacitete, a potrošači
steći bolji uvid u svoja potrošačka prava te ojačati povjerenje u potrošačke organizacije. Projekt
uključuje provođenje usporednog testiranja žitarica za doručak. Sama provedba testiranja omogućiti će
manjim organizacijama aktivno sudjelovanje u svim postupcima u praksi dok će potrošačima omogućiti
provjeru rezultata te samim time i usporedbu različitih proizvoda. Nakon rezultata usporednog
testiranja proizvoda, projektne potrošačke organizacije tražiti će i dobiti odgovor na pitanje postoji li
dvostruka kvaliteta naizgled identičnih proizvoda na različitim tržištima Europske unije. Konačni
rezultati projekta biti će objavljeni u svibnju 2021. godine.