Financijska izvješća
Financijsko izvješće za Savjetovalište 2016.
Financijsko izvješće za Savjetovalište 2017.(str.1.,str.2.)
Opisno izvješće 2017.(str.1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,)
Opisno izvješće za Savjetovalište (najproblematičnija područja)
Financijsko izvješće za Savjetovalište 2018.(travanj-lipanj)
Opisno izvješće za Savjetovalište 2018.(svibanj-lipanj)
Prijedlog Cjenika Čistoće pri Vijeću za zaštitu potrošača Grada Zagreba
Dana 3. siječnja 2019. održana je treća sjednica Vijeća za zaštitu potrošača pri Gradu Zagrebu...

SAVJETOVANJE O POTROŠAČKIM PRAVIMA
Savjetovalište za potrošače Društva "POTROŠAČ" Radno vrijeme : Pon - pet od 09:00 do 17:00...
TRAŽI SE PODRŠKA
Poštovani, molimo Vas da podržite rad Savjetovališta potpisivanjem peticije, jer od 01.01.2019....
Prava potrošača po Jamstvu
S obzirom na sve učestalije probleme u praksi vezano za ostvarivanje prava na jamstvo, donosimo...
Izmjene Zakona o zaštiti potrošača
Dragi potrošači, dajemo Vam na uvid neke odredbe konačnog prijedloga Zakona o zaštiti...
Potrošači u željezničkom prometu
Sve su češće situacije u kojima se putnici u željezničkom prometu suočavaju s kašnjenjem vlakova,...
„New Deal for Consumers – Novi potrošački paket“
Panel rasprava povodom "New deal for Consumers" Dana 09. studenoga 2018. u Europskom domu u...
Trajanje proizvoda
Prenosimo iz medija (situacija za koju ste i sami imali opravdane sumnje) ZAŠTITA...
-
Prijedlog Cjenika Čistoće pri Vijeću za zaštitu potrošača Grada Zagreba
Petak, 04 Siječanj 2019 19:42 -
SAVJETOVANJE O POTROŠAČKIM PRAVIMA
Petak, 28 Prosinac 2018 23:16 -
TRAŽI SE PODRŠKA
Petak, 21 Prosinac 2018 13:52 -
Prava potrošača po Jamstvu
Srijeda, 05 Prosinac 2018 15:28 -
Izmjene Zakona o zaštiti potrošača
Srijeda, 05 Prosinac 2018 15:19 -
Potrošači u željezničkom prometu
Srijeda, 05 Prosinac 2018 14:42 -
„New Deal for Consumers – Novi potrošački paket“
Srijeda, 05 Prosinac 2018 14:06 -
Trajanje proizvoda
Srijeda, 14 Studeni 2018 19:12
Društvo za zaštitu potrošača Hrvatske
„New Deal for Consumers – Novi potrošački paket“
- Detalji
Panel rasprava povodom
"New deal for Consumers"
Dana 09. studenoga 2018. u Europskom domu u Zagrebu održana je panel rasprava vezano za novi reformski paket potrošačkog zakonodavstva tj.direktive New deal for Consumers. Na istoj su sudjelovali releavantni predstavnici Europske komisije, Ministarstva gospodarstva, poduzetništva i obrta, sudbene vlasti, akademske zajednice, te organizacija civilnog društva iz segmenta zaštite potrošača.
Novim zakonodavnim prijedlozima na razini EU žele se unaprijediti postojeće mjere i mehanizmi s ciljem postizanja učinkovitije zaštite potrošača u svim državama članicama.
Neki od ciljeva koji se žele postići novim zakonodavnim prijedlozima su ujednačavanje kvalitete proizvoda u svim državama članicama, odnosno postizanje jednakosti između istočnog i zapadnog tržišta. Naime, svi koji su putovali u zapadne zemlje EU, uvjerili su se u razlike u kvaliteti proizvoda na npr. austrijskom i hrvatskom tržištu, a čime se tako hrvatski potrošači diskriminiraju i narušava načelo jednakosti, a pri tome su nerijetko isti proizvodi na hrvatskom tržištu duplo skuplji, čime se potiče nepoštena poslovna praksa. Isto tako, ostvarivanje prava na naknadu štete, kao i podizanje kolektivnih tužbi za zaštitu prava potrošača. U RH je zastupljena slaba sudska praksa u tom području. Veće su šanse za postizanje uspjeha u sudskim sporovima ako više udruženih osoba nastupaju zajednički, nego kad pojedinac nastupa samostalno u istima, što pokazuje i aktualni slučaj švicarskog franka. No, temeljno pitanje koje će trebati riješiti u nadolazećem vremenskom razdoblju jest osigurati udrugama za zaštitu potrošača financijska sredstva kako bi mogli efikasno ostvarivati istu u praksi. Također, povećanje transparentnosti na internetskom tržištu. Kako je s ubrzanim razvojem modernih tehnologija sve veći stupanj kupovine proizvoda različitih namjena na istima, s druge strane su izraženije i sve veće manipulacije i zloupotrebe na takvim tržištima. (prije kupovine obavezno provjeriti da li tvrtka ima registrirano sjedište, adresu na području EU ili RH, te kontakt broj. To je neophodno radi pojave sve većeg broja fiktivnih tvrtki koje nakon što uzmu novac od kupaca, istima nikada ne dostave kupljene proizvode. Radi nepostojanja osnovnih podataka o tvrtci, tada se ne može ostvariti pravo na reklamaciju, niti tražiti povrat novaca kako bi zaštitili svoja potrošačka prava). Stoga posebnu pozornost treba obratiti na taj dio kako bi se pravovremeno izbjegle neželjene negativne posljedice.
No, unatoč svim novim mjerama i mehanizmima koji će se poduzeti s ciljem poboljšanja položaja potrošača i zaštite njihovih prava, ključno je da se i sami potrošači osvijeste, te promijene ustaljene navike ponašanja (npr. detaljnije čitati ugovore prije potpisivanja npr. u području telekomunikacija, ne biti impulzivni prilikom kupovine, više obraćati pažnju na funkcionalnost i kvalitetu proizvoda), kako bi pravovremeno prevenirali moguće štetnje radnje, te pri tome uštedili dragocjeno vrijeme i financijska sredstva, posebice u nadolazeće predblagdansko razdoblje u kojem je intenzivnija kupovina.
Trajanje proizvoda
- Detalji
Prenosimo iz medija (situacija za koju ste i sami imali opravdane sumnje)
ZAŠTITA POTROŠAČA:
Biljana Borzan apelira na žurnu zabranu programiranog kvarenja uređaja
Povodom presude u Italiji kojom se kažnjavaju tvrtke “Apple” i “Samsung” za namjerno kvarenje svojih uređaja kako bi korisnici bili primorani kupiti noviji model, hrvatska europarlamentarka Biljana Borzan (S&D) poslala je apel Europskoj komisiji za hitnu zabranu programiranog kvarenja uređaja na razini EU-a, izvijestio je osječki ured zastupnice.
U priopćenju za javnost podsjeća se kako je Italija prošli tjedan kaznila Apple i Samsung s 10, odnosno pet milijuna eura zato što su namjerno usporavali svoje uređaje nakon što bi korisnik preuzeo novi operativni sustav.
DETALJNI NAPUTAK POSTUPANJA PREMA TRGOVCU
- Detalji
Pojašnjenja kratica:
ZZP – Zakon o zaštiti potrošača
ZOO – Zakon o obveznim odnosima
U trenutku kada vam je otpočeo problem ili problemi s vašim tehničkim uređajima (mobitel, tablet, laptop, TV uređaj, radio prijamnik, automobil ili veliki kućanski uređaji), poradi početka učinkovitog reklamacijskog postupka, obratite se savjetovalištu za zaštitu potrošača, Društva "Potrošač", gdje će te dobiti sve potrebne informacije i naputke zajedničkog rješavanja vašeg potrošačkog problema.
REKLAMACISKI POSTUPAK...
NEPOŠTENA POSLOVNA PRAKSA!!!!
- Detalji
Nepoštena poslovna praksa je Zakonom zabranjena!!!!
Cijenjeni potrošači, kada kupujete u EU-u, na internetu, telefonom, iz kataloga ili u lokalnoj trgovini, zaštićeni ste određenim pravima potrošača.
Saznajte više informacija o sljedećem:
Reklamacija na proizvode- materijalni nedostatak
- Detalji
Dragi naši Potrošači,
u slučaju pojave materijalnog nedostatka na kupljenom proizvodu imate pravo na reklamaciju. Reklamacija mora biti u pisanom obliku (poštom preporučeno s povratnicom, elektronskom poštom, faxom ili urudžbiranjem prigovora u samoj poslovnici trgovca)!!!
U prigovoru navedite nedostatke koje proizvod pokazuje, te u tom slučaju imate pravo, po Zakonu o obveznim odnosima, po članku 410, zatražiti od trgovca popravak uređaja prema pravima iz jamstva, zamjenu za novi ispravan proizvod ili raskid ugovora, tj. povrat novca.
Trgovac je dužan na Vaš pisani prigovor odgovoriti u roku od 15 dana, temeljem članka 10 Zakona o zaštiti potrošača.
U slučaju negativnog odgovora ili neodgovaranja trgovca u zakonskom roku imate pravo uputiti prijavu Tržišnoj inspekciji Ministarstva gospodarstva, poduzetništva i obrta.
LP
SVJETSKI DAN VODA 2017.
- Detalji
SVJETSKI DAN VODA 2017.
VODA NIJE ROBA, VEĆ JE TEMELJNO LJUDSKO PRAVO!
Na današnji Svjetski dan voda Udruge potrošača traže od Vlade i Sabor RH - Vrijeme je da se u Ustav Republike Hrvatske uvede odredba „VODA JE TEMELJNO LJUDSKO PRAVO“
VODA JE DRAGOCJENA TEKUĆINA KOJA ŽIVOT ZNAČI
(izvor: portal alternativa-za-vas.com”)
Čovjek može bez hrane živjeti mjesec dana, ali bez vode samo otprilike sedam dana.