Centralni informacijski sustav za zaštitu potrošača - PODNOŠENJE PRIJAVA I UPITA POTROŠAČA

Radno vrijeme savjetovališta

Radno vrijeme savjetovališta

Savjetovalište za zaštitu potrošača Radno vrijeme : Pon - pet od 09:00 do 17:00...

Prava potrošača po Jamstvu

S obzirom na sve učestalije probleme u praksi vezano za ostvarivanje prava na jamstvo, donosimo...

Izmjene Zakona o zaštiti potrošača

Dragi potrošači, dajemo Vam na uvid neke odredbe konačnog prijedloga Zakona o zaštiti...

Potrošači u željezničkom prometu

Sve su češće situacije u kojima se putnici u željezničkom prometu suočavaju s kašnjenjem vlakova,...

„New Deal for Consumers – Novi potrošački paket“

Panel rasprava povodom "New deal for Consumers"   Dana 09. studenoga 2018. u Europskom domu u...

Materijalni nedostatak

Kako postupiti u slučaju postojanja neispravnih proizvoda, robe s materijalnim...

Trajanje proizvoda

Prenosimo iz medija (situacija za koju ste i sami imali opravdane sumnje) ZAŠTITA...

DETALJNI NAPUTAK POSTUPANJA PREMA TRGOVCU

DETALJNI NAPUTAK POSTUPANJA PREMA TRGOVCU

Pojašnjenja kratica: ZZP – Zakon o zaštiti potrošača ZOO – Zakon o obveznim odnosima   U...

  • Radno vrijeme savjetovališta

    Radno vrijeme savjetovališta

    Petak, 28 Prosinac 2018 23:16
  • Prava potrošača po Jamstvu

    Srijeda, 05 Prosinac 2018 15:28
  • Izmjene Zakona o zaštiti potrošača

    Srijeda, 05 Prosinac 2018 15:19
  • Potrošači u željezničkom prometu

    Srijeda, 05 Prosinac 2018 14:42
  • „New Deal for Consumers – Novi potrošački paket“

    Srijeda, 05 Prosinac 2018 14:06
  • Materijalni nedostatak

    Četvrtak, 15 Studeni 2018 14:02
  • Trajanje proizvoda

    Srijeda, 14 Studeni 2018 19:12
  • DETALJNI NAPUTAK POSTUPANJA PREMA TRGOVCU

    DETALJNI NAPUTAK POSTUPANJA PREMA TRGOVCU

    Četvrtak, 04 Svibanj 2017 12:51

Sve su češće situacije u kojima se putnici u željezničkom prometu suočavaju s kašnjenjem vlakova, što im izaziva neželjene negativne posljedice. S ciljem poboljšanja potrošačkih prava u tom segmentu Europski parlament donio je nove zakonske izmjene o pravima europskih putnika u željezničkom prometu, odnosno u tom pogledu usvojena je Uredba o pravima putnika u željezničkom prometu. Nova pravila primjenjivati će se na sve zemlje članice EU, te na sve usluge željezničkog prometa.

Sukladno istima, željezničke tvrtke trebaju osigurati bolju dostupnost informacija putnicima o njihovim pravima, te povećati naknade u slučaju kašnjenja.

No, što će to konkretno donijeti za korisnike usluga u željezničkom prometu?

Naime, naknada za kašnjenje duže od 1h povećati će se s dosadašnjih 25 % na 50% cijene karte, s tim da će putnici imati pravo na naknadu uz zadržavanje prava na nastavak putovanja ili preusmjeravanje. Veoma česte su situacije u kojima putnici imaju više karata za jedno putovanje, te radi kašnjenja jednog vlaka, zakasne na drugi, te će se u tom pogledu poboljšati njihova prava.

Pravo na povrat punog iznosa plaćene karte imati će u slučaju kada bi vlak kasnio više od dva sata, dok bi pravo na povrat 75% cijene plaćene karte  imali u slučaju kašnjenja vlaka više od 1.5h.

Isto tako, imati će pravo na povrat punog iznosa putne karte ako vlak bude otkazan. A u slučaju da se vlak nađe u zastoju u prometu, tada će željeznička kompanija biti dužna dovesti putnike do željezničke stanice, alternativne polazne točke, ili u konačnici do njihovog krajnjeg odredišta.

No, ni željeznički operateri neće biti izuzeti od plaćanje naknada radi kašnjenja u slučajevima tkz. izvanrednih okolnosti, odnosno radi loših vremenskih uvjeta.

Sve željezničke tvrtke na području EU morati će osiguravati besplatnu pravnu pomoć osobama s invaliditetom ili smanjenom pokretljivošću, te osigurati punu naknadu za izgubljenu ili oštećenu opremu za kretanje kao i za izgubljene ili ranjene terapijske pse. Isto tako, morati će pružiti više informacija o postojećim pravilima, npr. osigurati na voznim kartama detaljnije informacije o pravima putnika.

Kako mnogi putnici tijekom putovanja žele koristiti svoje omiljeno prijevozno sredstvo bicikl, isto će im biti omogućeno novim pravilima, odnosno moći će ga prenositi vlakom., te će sukladno tome u prostorima vlaka biti osiguran prostor za bicikle, osim gradskog prijevoza metroom i tramvajem.

Kako je i Republika Hrvatska članica EU, navedeno će se primjenjivati i na nacionalnog željezničkog prijevoznika HŽ, te će hrvatskim putnicima koji se koriste takvim oblikom prijevoza donijeti značajna poboljšanja u ostvarivanju potrošačkih prava.

 Sretan put i ugodnu vožnju želi Vam Društvo"POTROŠAČ".

Online translate

Croatian Albanian Bulgarian Chinese (Traditional) English French German Hungarian Italian Macedonian Portuguese Russian Slovenian Spanish

We use cookies to improve our website and your experience when using it. Cookies used for the essential operation of this site have already been set. To find out more about the cookies we use and how to delete them, see our privacy policy.

  I accept cookies from this site.
EU Cookie Directive Module Information