Centralni informacijski sustav za zaštitu potrošača - PODNOŠENJE PRIJAVA I UPITA POTROŠAČA

Radno vrijeme savjetovališta

Radno vrijeme savjetovališta

Savjetovalište za zaštitu potrošača Radno vrijeme : Pon - pet od 09:00 do 17:00...

Prava potrošača po Jamstvu

S obzirom na sve učestalije probleme u praksi vezano za ostvarivanje prava na jamstvo, donosimo...

Izmjene Zakona o zaštiti potrošača

Dragi potrošači, dajemo Vam na uvid neke odredbe konačnog prijedloga Zakona o zaštiti...

Potrošači u željezničkom prometu

Sve su češće situacije u kojima se putnici u željezničkom prometu suočavaju s kašnjenjem vlakova,...

„New Deal for Consumers – Novi potrošački paket“

Panel rasprava povodom "New deal for Consumers"   Dana 09. studenoga 2018. u Europskom domu u...

Materijalni nedostatak

Kako postupiti u slučaju postojanja neispravnih proizvoda, robe s materijalnim...

Trajanje proizvoda

Prenosimo iz medija (situacija za koju ste i sami imali opravdane sumnje) ZAŠTITA...

DETALJNI NAPUTAK POSTUPANJA PREMA TRGOVCU

DETALJNI NAPUTAK POSTUPANJA PREMA TRGOVCU

Pojašnjenja kratica: ZZP – Zakon o zaštiti potrošača ZOO – Zakon o obveznim odnosima   U...

  • Radno vrijeme savjetovališta

    Radno vrijeme savjetovališta

    Petak, 28 Prosinac 2018 23:16
  • Prava potrošača po Jamstvu

    Srijeda, 05 Prosinac 2018 15:28
  • Izmjene Zakona o zaštiti potrošača

    Srijeda, 05 Prosinac 2018 15:19
  • Potrošači u željezničkom prometu

    Srijeda, 05 Prosinac 2018 14:42
  • „New Deal for Consumers – Novi potrošački paket“

    Srijeda, 05 Prosinac 2018 14:06
  • Materijalni nedostatak

    Četvrtak, 15 Studeni 2018 14:02
  • Trajanje proizvoda

    Srijeda, 14 Studeni 2018 19:12
  • DETALJNI NAPUTAK POSTUPANJA PREMA TRGOVCU

    DETALJNI NAPUTAK POSTUPANJA PREMA TRGOVCU

    Četvrtak, 04 Svibanj 2017 12:51

Dragi potrošači,

dajemo Vam na uvid neke odredbe konačnog prijedloga Zakona o zaštiti potrošača.

                                                         Nove izmjene Zakona o zaštiti potrošača

Na snagu će uskoro stupiti izmjene Zakona o zaštiti potrošača, a kojima se nastoji poboljšati i unaprijediti zaštita prava potrošača. Stoga ćemo u nastavku teksta ukazati na najznačajnija nova pravila za potrošače.

S obzirom na česte pritužbe potrošača vezano za telekomunikacijske ugovore i usluge, po novim pravilima na predmetne ugovore sklopljene putem telefona primjenjivati će se relevantne odredbe Zakona o zaštiti potrošača. Sukladno tome, ugovor će se smatrati sklopljenim kada potrošač nakon primitka ponude, dostavi trgovcu potvrdu svoje suglasnosti o sklapanju ugovora, koja osim potpisane ponude na papiru može uključivati i druge načine dostave suglasnosti od strane potrošača koje omogućavaju bržu komunikaciju između potrošača i trgovca kao što je npr. elektronička pošta. Teret dokazivanja o zaprimanju potvrde suglasnosti o sklapanju ugovora biti će na trgovcu, što znači da će u slučaju eventualnog spora između potrošača i trgovca, trgovac morati dokazivati da je došlo do sklapanja ugovora tj.potvrditi potrošačev pristanak na ugovorenu uslugu/proizvod. Na taj način spriječiti će se česte zloupotrebe koje su išle na štetu potrošača, i tako povisiti razina zaštite.Ističemo kako će se navedeno primjenjivati na sve ugovore (trgovac,teleoperateri,davatelji usluga,itd.) sklopljene izvan poslovnih prostora,te da potrošačima i dalje ostaje nepobitno pravo raskida ugovora unutar 14 dana ne navodeći razloge.

Trgovci će biti obvezni prilikom obavljanja posebnog oblika prodaje u sklopu svojih poslovnih prostorija istaknuti cijenu u redovnoj prodaji i cijenu tijekom trajanja posebnog oblika prodaje, znači dvije cijene kako bi se vidjela razlika (kao npr. kod akcijske prodaje, sezonskih sniženja, rasprodaje..) . Ta obveza neće vrijediti kada se radi o oglašavanju,  sklopljenim ugovorima izvan poslovnih prostorija i sklopljenim ugovorima na daljinu kada se radi o javnim uslugama (npr. obavljanje dimnjačarskih poslova, električna energija, plin...), ni kada posebni oblik prodaje traje najdulje tri dana.

No, u prošlosti su se znali pojaviti „jako pametni“ trgovci koji kod prodaje robe na sniženjima često znali/znaju obmanjivati kupce na način da iako su istaknute dvije cijene, ta snižena cijena zna zapravo biti prikrivena cijena cijene u redovnoj prodaji. Naime, u praksi se često pokazalo da cijena robe koja je bila u redovnoj prodaji se zapravo stavi kao snižena cijena, te se pod redovnom cijenom stavi neki veći iznos, što praktički znači da niste ni kupili robu na sniženju tj. niste ništa uštedili jer ste zapravo platili redovnu cijenu robe. Kupci koji su u češćem obilasku trgovina i kupovini mogu primijetiti takvu nepoštenu poslovnu praksu trgovaca.

Trgovac će biti dužan uvjete prodaje jasno, vidljivo i čitljivo istaknuti u poslovnim prostorijama, kao i pridržavati se tih uvjeta prodaje. Posebne uvjete prodaje moći će odobriti

za: npr. pojedine proizvode ili skupinu proizvoda, pojedine skupine potrošača (npr. nezaposlene, umirovljenike), pojedine oblike plaćanja. U slučaju kada trgovac kao poseban uvjet prodaje odobrava popuste za pojedine proizvode ili skupine proizvoda, tada će biti dužan istaknuti maloprodajnu cijenu. Trgovac će moći odbiti sklapanje ugovora o kupoprodaji proizvoda ili pružanju usluge samo ako to proizlazi iz okolnosti slučaja.

Obveza osnivanja savjetodavnih tijela će se osim na jedinice lokalne samouprave, odnositi i na pravne osobe s javnim ovlastima koje obavljaju regulatorne poslove u području pojedinih javnih usluga (npr. HERA, HAKOM). Pojedine jedinice lokalne samouprave moći će osnivati i zajednička savjetodavna tijela u slučaju da isti trgovac pruža javnu uslugu na području više jedinica lokalne samouprave. U savjetodavno tijelo, predstavnika potrošača imenovati će ona udruga za zaštitu potrošača koja djeluje i ima sjedište na području jedinice područne (regionalne) samoprave, na čijem se području nalazi jedinica lokalne samouprave koja je dužna osnovati to savjetodavno tijelo.

Udruge u segmentu zaštite potrošača biti će obavezne na svojim web stranicama objavljivati popis jedinica lokalne samouprave, te popis trgovaca i u radu čijih savjetodavnih tijela, odnosno povjerenstava sudjeluju njihovi predstavnici.

U provedbi inspekcijskog nadzora tržišni inspektor moći će trgovcu privremeno zabraniti prodaju proizvoda i pružanje usluga do otklanjanja utvrđenih nepravilnosti ako prilikom odobravanja popusta za pojedine proizvode ili skupine proizvoda trgovac nije istaknuo cijenu u redovnoj prodaji i cijenu tijekom trajanja posebnog oblika prodaje, ili prilikom trajanja posebnih oblika prodaje unutar poslovnih prostorija, trgovac nije istaknuo cijenu u redovnoj prodaji i cijenu tijekom trajanja posebnog oblika prodaje. Za navedene prekršaje moći se kazniti novčanom kaznom u iznosu od 10.000,00 do 100.000,00 kuna.

 

Za sada Vam dostavljamo ovoliko,te čekamo izglasavanje Zakona od Sabora RH....

Online translate

Croatian Albanian Bulgarian Chinese (Traditional) English French German Hungarian Italian Macedonian Portuguese Russian Slovenian Spanish

We use cookies to improve our website and your experience when using it. Cookies used for the essential operation of this site have already been set. To find out more about the cookies we use and how to delete them, see our privacy policy.

  I accept cookies from this site.
EU Cookie Directive Module Information