Ispis
Kategorija: Vijesti-sredina
Hitova: 4421

Panel rasprava povodom

"New deal for Consumers"

 

Dana 09. studenoga 2018. u Europskom domu u Zagrebu održana je panel rasprava vezano za novi reformski paket potrošačkog zakonodavstva tj.direktive New deal for Consumers. Na istoj su sudjelovali releavantni predstavnici Europske komisije, Ministarstva gospodarstva, poduzetništva i obrta, sudbene vlasti, akademske zajednice, te organizacija civilnog društva iz segmenta zaštite potrošača.

Novim zakonodavnim prijedlozima na razini EU žele se unaprijediti postojeće mjere i mehanizmi s ciljem postizanja učinkovitije zaštite potrošača u svim državama članicama.

Neki od ciljeva koji se žele postići novim zakonodavnim prijedlozima su ujednačavanje kvalitete proizvoda u svim državama članicama, odnosno postizanje jednakosti između istočnog i zapadnog tržišta. Naime, svi koji su putovali u zapadne zemlje EU, uvjerili su se u razlike u kvaliteti proizvoda na npr. austrijskom i hrvatskom tržištu, a čime se tako hrvatski potrošači diskriminiraju i narušava načelo jednakosti, a pri tome su nerijetko isti proizvodi na hrvatskom tržištu duplo skuplji, čime se potiče nepoštena poslovna praksa. Isto tako, ostvarivanje prava na naknadu štete, kao i podizanje kolektivnih tužbi za zaštitu prava potrošača. U RH je zastupljena slaba sudska praksa u tom području. Veće su šanse za postizanje uspjeha u sudskim sporovima ako više udruženih osoba nastupaju zajednički, nego kad pojedinac nastupa samostalno u istima, što pokazuje i aktualni slučaj švicarskog franka. No, temeljno pitanje koje će trebati riješiti u nadolazećem vremenskom razdoblju jest osigurati udrugama za zaštitu potrošača financijska sredstva kako bi mogli efikasno ostvarivati istu u praksi. Također, povećanje transparentnosti na internetskom tržištu. Kako je s ubrzanim razvojem modernih tehnologija sve veći stupanj kupovine proizvoda različitih namjena na istima, s druge strane su izraženije i sve veće manipulacije i zloupotrebe na takvim tržištima. (prije kupovine obavezno provjeriti da li tvrtka ima registrirano sjedište, adresu na području EU ili RH, te kontakt broj. To je neophodno radi pojave sve većeg broja fiktivnih tvrtki koje nakon što uzmu novac od kupaca, istima nikada ne dostave kupljene proizvode. Radi nepostojanja osnovnih podataka o tvrtci, tada se ne može ostvariti pravo na reklamaciju, niti tražiti povrat novaca kako bi zaštitili svoja potrošačka prava). Stoga posebnu pozornost treba obratiti na taj dio kako bi se pravovremeno izbjegle neželjene negativne posljedice.

No, unatoč svim novim mjerama i mehanizmima koji će se poduzeti s ciljem poboljšanja položaja potrošača i zaštite njihovih prava, ključno je da se i sami potrošači osvijeste, te promijene ustaljene navike ponašanja (npr. detaljnije čitati ugovore prije potpisivanja npr. u području telekomunikacija, ne biti impulzivni prilikom kupovine, više obraćati pažnju na funkcionalnost i kvalitetu proizvoda), kako bi pravovremeno prevenirali moguće štetnje radnje, te pri tome uštedili dragocjeno vrijeme i financijska sredstva, posebice u nadolazeće predblagdansko razdoblje u kojem je intenzivnija kupovina.

We use cookies to improve our website and your experience when using it. Cookies used for the essential operation of this site have already been set. To find out more about the cookies we use and how to delete them, see our privacy policy.

  I accept cookies from this site.
EU Cookie Directive Module Information