Jamstvo za ispravnost prodane stvari (garancija)

S obzirom na probleme u praksi vezano za ostvarivanje prava na jamstvo, donosimo najvažnija...

POVIJESNA PRESUDA

  Vrhovni sud Republike Hrvatske danas, 17.rujna 2019.g. objavio je povijesnu presudu kojom...

Svjetski dan borbe protiv krivotvorenja

Dragi naši potrošači,   povodom ovogodišnjeg Svjetskog dana borbe protiv krivotvorenja, Ured...

SVJETSKI DAN ZAŠTITE POTROŠAČA

 Dragi POTROŠAČI REPUBLIKE HRVATSKE,     Sretan vam 15. Ožujak   SVJETSKI DAN ZAŠTITE...

Prijedlog Cjenika Čistoće pri Vijeću za zaštitu potrošača Grada Zagreba

  Dana 3. siječnja 2019. održana je treća sjednica Vijeća za zaštitu potrošača pri Gradu Zagrebu...

SAVJETOVANJE O POTROŠAČKIM PRAVIMA

SAVJETOVANJE O POTROŠAČKIM PRAVIMA

  Savjetovalište za potrošače Društva "POTROŠAČ" Radno vrijeme : Pon - pet od 09:00 do 17:00...

TRAŽI SE PODRŠKA

Poštovani, molimo Vas da  podržite  rad Savjetovališta potpisivanjem peticije, jer od 01.01.2019....

Prava potrošača po Jamstvu

S obzirom na sve učestalije probleme u praksi vezano za ostvarivanje prava na jamstvo, donosimo...

  • Jamstvo za ispravnost prodane stvari (garancija)

    Četvrtak, 14 Studeni 2019 12:22
  • POVIJESNA PRESUDA

    Utorak, 17 Rujan 2019 15:01
  • Svjetski dan borbe protiv krivotvorenja

    Četvrtak, 06 Lipanj 2019 13:05
  • SVJETSKI DAN ZAŠTITE POTROŠAČA

    Četvrtak, 14 Ožujak 2019 18:51
  • Prijedlog Cjenika Čistoće pri Vijeću za zaštitu potrošača Grada Zagreba

    Petak, 04 Siječanj 2019 19:42
  • SAVJETOVANJE O POTROŠAČKIM PRAVIMA

    SAVJETOVANJE O POTROŠAČKIM PRAVIMA

    Petak, 28 Prosinac 2018 23:16
  • TRAŽI SE PODRŠKA

    Petak, 21 Prosinac 2018 13:52
  • Prava potrošača po Jamstvu

    Srijeda, 05 Prosinac 2018 15:28

S obzirom na probleme u praksi vezano za ostvarivanje prava na jamstvo, donosimo najvažnija zakonska pravila na koja treba pripaziti prilikom korištenja istog.

Potrošač  ima pravo nakon kupovine proizvoda ako se pokaže da je isti neispravan, zahtijevati od prodavatelja, kao i od proizvođača da stvar popravi u razumnom roku, ili ako to ne učini da mu preda drugu ispravnu stvar, pod uvjetom da prodavatelj, odnosno proizvođač jamči za ispravnost stvari u tijeku određenog vremena računajući od njezine predaje kupcu. (članak 423. Zakona o obveznim odnosima, u nastavku teksta ZOO).

Što jamstvo mora sadržavati:


Jamstvo mora sadržavati pojedinosti koje su potrebne kupcu za ostvarivanje njegovih prava,a posebice trajanje jamstva, teritorijalno područje važenja, te ime odnosno naziv i adresu osobe koja je izdala jamstvo.

U jamstvu moraju biti navedena prava iz istog, koja pripadaju kupcu, te jasno navedeno da jamstvo ne utječe na ostala prava koja pripadaju kupcu po drugim pravnim osnovama. (pravo u slučaju materijalnih ili pravnih nedostataka stvari). Svaka klauzula u jamstvu suprotna navedenoj zakonskoj odredbi bila bi ništetna.

Uvjeti iz jamstva obvezuju bez obzira u kojemu su obliku dana kao (npr: jamstveni list, usmena izjava, popratno reklamiranje itd..). S obzirom da je u praksi teško dokazivati usmene pogodbe, preporučava se izdavanje jamstva u pisanom obliku, a čime se postiže i veća zaštita potrošača prilikom ostvarivanja njihovih prava. (članak 423. ZOO).

Potrošač ima pravo zahtijevati radi neispravnosti stvari od prodavatelja, odnosno proizvođača popravak ili zamjenu stvari u tijeku jamstvenog roka, bez obzira na to kada se nedostatak pojavio. Isto tako, ima pravo na naknadu štete, koju je pretrpio radi toga što je bio lišen uporabe stvari od trenutka traženja popravka ili zamjene do njihova izvršenja. (članak 424. ZOO).

U slučaju manjeg popravka, jamstveni rok se može produžiti onoliko koliko je potrošač bio lišen stvari. No, kada je zbog neispravnosti stvari izvršena njezina zamjena ili njezin bitni popravak, jamstveni rok počinje teći ponovno od zamjene, odnosno od vraćanja popravljene stvari. Ako je zamijenjen ili bitno popravljen samo neki dio stvari, jamstveni rok počinje teći ponovno samo za taj dio. (članak 425. ZOO).

Kada prodavatelj ne izvrši u razumnom roku popravak ili zamjenu stvari, potrošač ima pravo na raskid ugovora ili sniženje cijene, a u svakom slučaju i na popravljanje štete. Kod naknade štete treba naglasiti da će  potrošač morati dokazati nastanak štete, s tim da će utvrđivanje i procjenu nastale štete moći utvrđivati samo nadležni sud.(članak 426. ZOO).

Isto tako, česte su situacije u praksi da u slučaju popravka, zamjene stvari potrošači sami prema vlastitom nahođenju nose iste u servisne centre, i to najčešće radi skraćivanja potrebnog vremena za popravak ili zamjenu. Premda, taj dio posla potrošači samostalno odrađuju o svojem trošku, zapravo su prodavatelji, odnosno proizvođači zakonski obvezni o svojem trošku prenijeti stvar do mjesta gdje se treba popraviti, odnosno zamijeniti (servisnim centrima), te popravljenu odnosno zamijenjenu stvar vratiti kupcu, te za to vrijeme snositi rizik za propast ili oštećenje stvari. (članak 427. ZOO).

Okvirni razumni rok u poslovnoj praksi za popravak ili zamjenu stvari je oko 45 dana (ovisi o okolnostima pojedinoga slučaja).

Ukoliko se stvar ne popravi u roku navedenom u jamstvenom listu, ili u razumnom okvirnom roku, te ukoliko prodavatelj (trgovac) u slučaju nemogućnosti popravka stvari za to vrijeme potrošaču ne da zamjenski uređaj, onda se može/mora/ podnijeti prigovor Državnom inspektoratu Tržišnoj inspekciji .


 

 

Vrhovni sud Republike Hrvatske danas, 17.rujna 2019.g. objavio je povijesnu presudu kojom potvrđuje odluku Visokog trgovačkog suda RH i Trgovačkog suda u Zagrebu te označava kraj borbe potrošača protiv banaka!

Ova presuda jedna je velika pobjeda svih građana Republike Hrvatske i predstavlja okončanje prve kolektivne parnice ikada pokrenute u Republici Hrvatskoj od strane Saveza Potrošač!

Sada slijede bitke u pojedinačnim predmetima te pozivamo sve građane Republike Hrvatske koji svoje tužbe još nisu podnijeli da to učine i odnesu i svoju osobnu pobjedu!

Pogledajte presudu na  linku: 

http://www.vsrh.hr/EasyWeb.asp?pcpid=560

ČESTITAMO SVIM POTROŠAČIMA REPUBLIKE HRVATSKE ! ! !

 

 

 Dragi POTROŠAČI REPUBLIKE HRVATSKE,

 

 

Sretan vam 15. Ožujak  

SVJETSKI DAN ZAŠTITE POTROŠAČA!!!

 

 

 

Želi vam Društvo "POTROŠAČ"...

 

 

 

 

 

Dragi naši potrošači,

 

povodom ovogodišnjeg Svjetskog dana borbe protiv krivotvorenja, Ured Europske unije za intelektualno vlasništvo (EUIPO) objavio je Izvješće o statusu povreda prava intelektualnog vlasništva za 2019. godinu – Zašto su prava intelektualnog vlasništva važna, povrede prava intelektualnog vlasništva i borba protiv krivotvorenja i piratstva.

Prema podacima EUIPO-a, godišnji gubitak koji nastaje kao izravna posljedica krivotvorenja i piratstva u 11 gospodarskih sektora u Europskoj uniji iznosi 55 982 milijuna eura, što čini 7,4% od ukupne prodaje u tim sektorima. S obzirom na to da zakoniti proizvođači proizvode manje nego što bi proizvodili kad ne bi bilo krivotvorenja, pa zapošljavaju i manje radnika, u tim se sektorima izravno gubi približno 468 000 radnih mjesta. Podaci ukazuju na to da, primjerice, u sektoru odjeće, obuće i modnih dodataka godišnji gubitak iznosi 28 419 milijuna eura (odnosno 9,7% ukupne prodaje), a u sektoru kozmetike i proizvoda za osobnu njegu ti gubici iznose oko 7 053 milijuna eura godišnje (odnosno 10,6% ukupne prodaje).

 

Pročitajte članak u cijelini na stranici : http://www.stop-krivotvorinama-i-piratstvu.hr/hr/novosti/svjetski-dan-borbe-protiv-krivotvorenja-6-lipnja-2019,1206.html

 

 

Lijep pozdrav,

 

Društvo"POTROŠAČ"

 

Dana 3. siječnja 2019. održana je treća sjednica Vijeća za zaštitu potrošača pri Gradu Zagrebu (Zadaća je Vijeća da razmatra i daje mišljenje gradonačelniku kad odlučuje o pravima i obvezama potrošača javnih usluga iz područja:


1. javna vodoopskrba i javna odvodnja,
2. obavljanje dimnjačarskih poslova
3. prijevoz putnika u javnom prometu,
4. prikupljanje miješanog i biorazgradivog komunalnog otpada.) https://www.zagreb.hr/vijece-za-zastitu-potrosaca-gr…/105998

Razlog sazivanja sjednice bilo je davanje mišljenja na Prijedlog Cjenika pružanja javne usluge prikupljanja mješovitog komunalnog otpada i biorazgradivog komunalnog otpada i usluga povezanih s javnom uslugom u Gradu Zagrebu.

U sastavu Vijeća predstavnik je naše udruge "Potrošač" te još dvije potrošačke udruge kao i predstavnici Grada Zagreba i Zg Holding podružnice Čistoće.

Nakon dugotrajne rasprave i mnogobrojnih pokušaja argumentiranja i opravdavanja Prijedloga cjenika (što bi za potrošače značilo poskupljenje cijene usluge odvoza komunalnog otpada) dato je negativno mišljenje na Prijedlog cjenika od strane predstavnika potrošača.

Predstavnici potrošača nisu dopustili prihvaćanje Prijedloga Cijenika što bi dovelo do poskupljenja cijene, naplate usluge za slučajeve u kojima se usluga ne koristi te povećanje fiksnog dijela računa.

Da li će se prihvatiti mišljenje Vijeća ili će gradonačelnik odobriti navedeni Prijedlog Cjenika saznati ćemo u travnju 2019. godiine.

Peticija protiv ukidanja Savjetovališta i dalje se nastavlja: https://bit.ly/2By2vT0

 

Online translate

Croatian Albanian Bulgarian Chinese (Traditional) English French German Hungarian Italian Macedonian Portuguese Russian Slovenian Spanish

We use cookies to improve our website and your experience when using it. Cookies used for the essential operation of this site have already been set. To find out more about the cookies we use and how to delete them, see our privacy policy.

  I accept cookies from this site.
EU Cookie Directive Module Information