Centralni informacijski sustav za zaštitu potrošača - PODNOŠENJE PRIJAVA I UPITA POTROŠAČA

Radno vrijeme savjetovališta

Radno vrijeme savjetovališta

Savjetovalište za zaštitu potrošača Radno vrijeme : Pon - pet od 09:00 do 17:00...

Matrerijalni nedostatak

Kako postupiti u slučaju postojanja neispravnih proizvoda, robe s materijalnim...

Trajanje proizvoda

Prenosimo iz medija (situacija za koju ste i sami imali opravdane sumnje) ZAŠTITA...

DETALJNI NAPUTAK POSTUPANJA PREMA TRGOVCU

DETALJNI NAPUTAK POSTUPANJA PREMA TRGOVCU

Pojašnjenja kratica: ZZP – Zakon o zaštiti potrošača ZOO – Zakon o obveznim odnosima   U...

NEPOŠTENA POSLOVNA PRAKSA!!!!

NEPOŠTENA POSLOVNA PRAKSA!!!!

Nepoštena poslovna praksa je Zakonom zabranjena!!!!   Cijenjeni potrošači, kada kupujete u EU-u,...

Reklamacija na proizvode- materijalni nedostatak

Dragi naši Potrošači, u slučaju pojave materijalnog nedostatka na kupljenom proizvodu imate pravo...

SVJETSKI DAN VODA 2017.

SVJETSKI DAN VODA 2017.

SVJETSKI  DAN VODA 2017.   VODA NIJE ROBA, VEĆ JE TEMELJNO LJUDSKO PRAVO!   Na današnji...

SRETAN VAM SVJETSKI DAN POTROŠAČA!!!!!

SRETAN VAM SVJETSKI DAN POTROŠAČA!!!!!

CIJENJENI POTROŠAČI, ŽELIMO VAM SVE NAJBOLJE POVODOM SVJETSKOG DANA POTROŠAČA!!!!!! FOKUS...

  • Radno vrijeme savjetovališta

    Radno vrijeme savjetovališta

    Petak, 28 Prosinac 2018 23:16
  • Matrerijalni nedostatak

    Četvrtak, 15 Studeni 2018 14:02
  • Trajanje proizvoda

    Srijeda, 14 Studeni 2018 19:12
  • DETALJNI NAPUTAK POSTUPANJA PREMA TRGOVCU

    DETALJNI NAPUTAK POSTUPANJA PREMA TRGOVCU

    Četvrtak, 04 Svibanj 2017 12:51
  • NEPOŠTENA POSLOVNA PRAKSA!!!!

    NEPOŠTENA POSLOVNA PRAKSA!!!!

    Srijeda, 19 Travanj 2017 12:03
  • Reklamacija na proizvode- materijalni nedostatak

    Petak, 24 Ožujak 2017 13:48
  • SVJETSKI DAN VODA 2017.

    SVJETSKI DAN VODA 2017.

    Srijeda, 22 Ožujak 2017 12:06
  • SRETAN VAM SVJETSKI DAN POTROŠAČA!!!!!

    SRETAN VAM SVJETSKI DAN POTROŠAČA!!!!!

    Utorak, 14 Ožujak 2017 22:08

Kako postupiti u slučaju postojanja neispravnih proizvoda, robe s materijalnim nedostatakom?

 (moramo ponavljati temeljna potrošačka prava,jer su i dalje najčešći predmet potrošačkih sporova)

U praksi su sve češći primjeri u kojima kupci nakon kupovine različitih proizvoda (odjevnih, elektroničkih, bijele tehnike...) zamjećuju određene materijalne nedostatke koji nisu napravljeni njihovom krivnjom. Tada se postavlja pitanje šta poduzeti?

Naime,  prema odredbama Zakona o obveznim odnosima (članak 400) prodavatelj odgovara za materijalne nedostatke stvari  koje je ona imala u trenutku prijelaza u posjed kupca, bez obzira da li mu je to bilo poznato, odnosno odgovara i za one materijalne nedostatke koji se pojave nakon što su prešle u posjed kupca ako su posljedica uzroka koji je postojao prije toga (skriveni nedostatak). Sukladno tome, kupci imaju pravo na reklamaciju u roku do dvije godine. Zakonska pretpostavka je da je materijalni nedostatak koji se pojavio u roku od šest mjeseci od prijelaza robe u posjed kupcu, postojao u vrijeme tog prijelaza, osim ako trgovac ne dokaže suprotno (čl. 400.st.3).

Isti ima pravo provesti postupak vještačenja  kako bi se utvrdilo realno stanje stvari. Troškove vještačenja u prvih 6 mjeseci plaća trgovac (čl. 43 Zakona o zaštiti potrošača). No, pri tome treba napomenuti da vještak u dokaznom postupku mora biti nepristran, što znači da ga nije angažirao trgovac o svojem trošku, čime se kompromitira cijeli postupak na štetu kupca.

Dodatni savjet: Prilikom Vaše kupnje detaljnije pregledajte robu kako bi izbjegli neželjene posljedice.

U konačnici kod postojanja neispravnih proizvoda imate pravo podnijeti pisani prigovor trgovcu putem pošte, telefaksa ili elektroničke pošte, te osobno u službenim prostorijama trgovca, i u potonjem tražiti pisanu potvrdu istog da je zaprimio reklamaciju. Rok za odgovor trgovca je 15 dana od dana zaprimanja prigovora (čl.10. Zakona o zaštiti potrošača).

U slučaju da trgovac ne postupi po prigovoru ili odgovori negativno, tada u daljnjem koraku podnesite prijavu Tržišnoj inspekciji – Ministarstvu gosodarstva, poduzetništva i obrta na sljedeće načine: preko e-mail adrese: Ova e-mail adresa je zaštićena od spambota. Potrebno je omogućiti JavaScript da je vidite.., putem pošte na adresu: Ministarstvo gospodarstva, poduzetništva i obrta Uprava za inspekcijske poslove u gospodarstvu Ulica Grada Vukovara 78, 10 000 Zagreb, ili neposredno osobnim putem u pisarnicu Ministarstva.

Prenosimo iz medija (situacija za koju ste i sami imali opravdane sumnje)
ZAŠTITA POTROŠAČA:
Biljana Borzan apelira na žurnu zabranu programiranog kvarenja uređaja

Povodom presude u Italiji kojom se kažnjavaju tvrtke “Apple” i “Samsung” za namjerno kvarenje svojih uređaja kako bi korisnici bili primorani kupiti noviji model, hrvatska europarlamentarka Biljana Borzan (S&D) poslala je apel Europskoj komisiji za hitnu zabranu programiranog kvarenja uređaja na razini EU-a, izvijestio je osječki ured zastupnice.

U priopćenju za javnost podsjeća se kako je Italija prošli tjedan kaznila Apple i Samsung s 10, odnosno pet milijuna eura zato što su namjerno usporavali svoje uređaje nakon što bi korisnik preuzeo novi operativni sustav.

Pojašnjenja kratica:

ZZP – Zakon o zaštiti potrošača
ZOO – Zakon o obveznim odnosima

 

U trenutku kada vam je otpočeo problem ili problemi s vašim tehničkim uređajima (mobitel, tablet, laptop, TV uređaj, radio prijamnik, automobil ili veliki kućanski uređaji), poradi početka učinkovitog reklamacijskog postupka, obratite se savjetovalištu za zaštitu potrošača, Društva "Potrošač", gdje će te dobiti sve potrebne informacije i naputke zajedničkog rješavanja vašeg potrošačkog problema.

 REKLAMACISKI POSTUPAK...

Savjetovalište za zaštitu potrošača

Radno vrijeme : Pon - pet od 09:00 do 17:00 sati

 Savjetovanje potrošača OSOBNO - 

Ponedjeljak – petak, od 12:00 do 16:00 sati

Savjetovanje TELEFONOM  072/414 - 414, 01/4835 - 888

Ponedjeljak – petak, od 10:00 do 14:00 sati

PODNOŠENJE PISANIH PRIJAVA I UPITA POTROŠAČA putem aplikacije CISZP https://prijava.mingo.hr/CD/prijava.jsp

ili elektroničkom poštom na adrese Ova e-mail adresa je zaštićena od spambota. Potrebno je omogućiti JavaScript da je vidite. i Ova e-mail adresa je zaštićena od spambota. Potrebno je omogućiti JavaScript da je vidite. 

 SAVJETOVANJE POTROŠAČA JE BESPLATNO

SREDSTVA ZA RAD SAVJETOVALIŠTA FINANCIRA MINISTARSTVO GOSPODARSTVA, PODUZETNIŠVA I OBRTA, MINISTARSTVO FINANCIJA I GRAD ZAGREB

  Savjetovanje potrošača obuhvaća područja:

1. Opća prava potrošača sukladno propisima koji uređuju obvezne odnose i zaštitu prava potrošača;

2. Prava potrošača u području korištenja javnih usluga (sukladno članku 24. Zakona o zaštiti potrošača - „Narodne novine“, broj 41/2014 i 110/2015);

3. Prava potrošača u području pružanja usluga u turizmu.

4. Prava potrošača u području korištenja financijskih i osiguravateljnih usluga

 

Nepoštena poslovna praksa je Zakonom zabranjena!!!!

 

Cijenjeni potrošači, kada kupujete u EU-u, na internetu, telefonom, iz kataloga ili u lokalnoj trgovini, zaštićeni ste određenim pravima potrošača.

Saznajte više informacija o sljedećem:

Online translate

Croatian Albanian Bulgarian Chinese (Traditional) English French German Hungarian Italian Macedonian Portuguese Russian Slovenian Spanish

We use cookies to improve our website and your experience when using it. Cookies used for the essential operation of this site have already been set. To find out more about the cookies we use and how to delete them, see our privacy policy.

  I accept cookies from this site.
EU Cookie Directive Module Information