Ne propustite

SVAKI ČETVRTAK OD 15,00 -17,00 SATI BESPLATNO SAVJETOVANJE ODVJETNICE U PROSTORIJAMA DRUŠTVA ZA ZAŠTITU POTROŠAČA HRVATSKE "POTROŠAČ". Možete se najaviti na e mail odvjetnicakladar@gmail.com

Radio POTROŠAČ

In order to view this object you need Flash Player 9+ support!

Get Adobe Flash player

In order to view this object you need Flash Player 9+ support!

Get Adobe Flash player

In order to view this object you need Flash Player 9+ support!

Get Adobe Flash player

Financijska izvješća

Reklamacija na proizvode- materijalni nedostatak

Reklamacija na proizvode- materijalni nedostatak

Dragi naši Potrošači, u slučaju pojave materijalnog nedostatka na kupljenom proizvodu imate pravo...

SVJETSKI DAN VODA 2017.

SVJETSKI DAN VODA 2017.

SVJETSKI  DAN VODA 2017.   VODA NIJE ROBA, VEĆ JE TEMELJNO LJUDSKO PRAVO!   Na današnji...

SRETAN VAM SVJETSKI DAN POTROŠAČA!!!!!

SRETAN VAM SVJETSKI DAN POTROŠAČA!!!!!

CIJENJENI POTROŠAČI, ŽELIMO VAM SVE NAJBOLJE POVODOM SVJETSKOG DANA POTROŠAČA!!!!!! FOKUS...

Sedam zlatnih pravila za kupovinu putem interneta

Sedam zlatnih pravila za kupovinu putem interneta

Donosimo Vam  nekoliko savjeta o činjenicama na koje je potrebno obratiti pozornost prilikom...

Prava i telekomunikacijske usluge

Prava i telekomunikacijske usluge

Poštovani potrošači, prilikom sklapanja ugovora sa tele-operaterom u samoj poslovnici dotičnog...

PROBLEMI S WEB DOMENOM!!!

PROBLEMI S WEB DOMENOM!!!

Cijenjeni potrošači, duboko se ispričavamo što posljednjih desetak dana niste bili u mogućnosti...

Prava potrošača PRIJE kupovine

Prava potrošača PRIJE kupovine

  Cijenjeni potrošači, kad kupujete proizvod ili uslugu u EU-u, prodavač vam mora pružiti: -   ...

LEGALNI UTJERIVAČI DUGOVA!?

LEGALNI UTJERIVAČI DUGOVA!?

Cijenjeni potrošači, svakodnevno nam se javljaju brojni građani s pritužbama na postupanje...

  • Reklamacija na proizvode- materijalni nedostatak

    Reklamacija na proizvode- materijalni nedostatak

    Petak, 24 Ožujak 2017 13:48
  • SVJETSKI DAN VODA 2017.

    SVJETSKI DAN VODA 2017.

    Srijeda, 22 Ožujak 2017 12:06
  • SRETAN VAM SVJETSKI DAN POTROŠAČA!!!!!

    SRETAN VAM SVJETSKI DAN POTROŠAČA!!!!!

    Utorak, 14 Ožujak 2017 22:08
  • Sedam zlatnih pravila za kupovinu putem interneta

    Sedam zlatnih pravila za kupovinu putem interneta

    Petak, 10 Ožujak 2017 14:44
  • Prava i telekomunikacijske usluge

    Prava i telekomunikacijske usluge

    Petak, 17 Veljača 2017 13:47
  • PROBLEMI S WEB DOMENOM!!!

    PROBLEMI S WEB DOMENOM!!!

    Petak, 10 Veljača 2017 13:36
  • Prava potrošača PRIJE kupovine

    Prava potrošača PRIJE kupovine

    Četvrtak, 02 Veljača 2017 12:59
  • LEGALNI UTJERIVAČI DUGOVA!?

    LEGALNI UTJERIVAČI DUGOVA!?

    Petak, 27 Siječanj 2017 14:32

BRAND...je prepoznatljiva oznaka ili ime nekog proizvoda, koje često podrazumijeva i kvalitetu. Marka mora stvarati snažni i trajni identitet proizvoda/usluge, sažimati osobnost poduzeća i poticati osjećaje povjerenja, korisnosti, dobrobiti i sigurnosti. Osnovna prednost marke proizlazi upravo iz njezine nazočnosti u podsvijesti potrošača/korisnika, odnosno mogućnosti za njezino prisjećanje i prepoznavanje, tzv. "brand awareness".

 

Elementi robne marke

Elementima marke, koji se ponekad nazivaju i identitetima (ili čak osobnostima) marke, smatraju se elementi koje je moguće pravno registrirati i zaštititi, a uključuju: 1. Ime marke – Brand name – Dio marke koji se može izgovoriti, a sadrži riječi, slova i brojeve. 2. Znak marke – Brand mark – Vizualni identitet marke. Neizreciv, ali uočljiv dio marke. Primjerice simbol, dizajn, kombinacija boja i sl. 3. Zaštitni znak – Trade mark – Zakonita oznaka koja upućuje da vlasnik ima isključivo pravo uporabe marke ili njezina dijela.

Izborom elemenata marke, poduzeće neposredno utječe na izgradnju njezine vrijednosti. Vrijednost marke

Marke imaju svoju vrijednost na tržištu, no malo koja kompanija zna kolika je vrijednost njezinih marki jer je teško izračunati točnu vrijednost nečega što ovisi , primjerice, o svijesti potrošača i njihovom prepoznavanju marki na tržištu. Tržišna vrijednost marke odražava marketinške napore uložene u upravljanje markom. Vrijednost poznatih marki, izražena u financijskim pokazateljima može biti u stotinama milijuna američkih dolara.

Poznatija metoda utvrđivanja tržišne vrijednosti marki je mjera zamjenjivosti koju su razvili Longman i Moran. Prema tom modelu, ključni pokazatelj tržišne vrijednosti marke jest stopa ponovljene kupnje, uz dakako tržišni udjel. Ta stopa pokazuje koliko će potrošača koji su određenu marku kupili posljednji put to učiniti i sljedeći put. Znači, tržišna vrijednost marki veća je ako je veća stopa ponavljanja.

Osim ponovljene kupnje, kvantitativni aspekt vrijednosti marke može se promatrati putem: udjela na tržištu, prihoda i profita, stope povrata na uložena sredstva i razlike u cijeni u odnosu na glavne konkurente.

Kvalitativnu vrijednost marke predstavlja: percepcija kvalitete, zadovoljstvo ili nezadovoljstvo potrošača/ korisnika, njihova lojalnost, konkurentska prednost proizvoda ili usluge. Prema Davidu A. Aakeru, elemente marke moguće je grupirati u 5 kategorija koje predstavljaju temeljne vrijednosti marke:

Lojalnost marki

Svjesnost o imenu

Percipirana kvaliteta

Asocijacije vezane uz marku u odnosu na percipiranu kvalitetu

Ostale zaštićene vrijednosti (elementi) marke Vrijednost marke se smanjuje, ako je krivo izabrana ili se njome ne upravlja na pravi način, a time se smanjuje vrijednost koju proizvod ili usluga imaju za potrošača/ korisnika. Hrvatska nije učinila ništa za svoje robne marke Stipan Bilić, direktor Kondina, smatra kako je riječ o nedopustivoj praksi multinacionalnih kompanija

Nedavna testiranja slovačke udruge za zaštitu potrošača pokazala su da velike multinacionalne kompanije pod istim imenom pakiraju proizvode različite kvalitete za različita europska tržišta. Istraživanje je obuhvatilo čokoladu Milka, papar i crvenu papriku tvrtke Kotanyi, Coca-Colu, instant kavu Nescafe Gold, kavu u zrnu Jacobs Kronung i espresso kavu Tshibo. Proizvodi su kupljeni u Njemačkoj, Austriji, Češkoj, Poljskoj, Slovačkoj, Mađarskoj, Rumunjskoj i Bugarskoj. Slovačko istraživanje je pokazalo da su proizvodi lošije kvalitete bili namijenjeni tzv. novim zemljama članicama. Od svih proizvoda je jedino Milka bila identična u svim uzorcima dok su proizvodi Kotanyia zabilježili najveće razlike. Stipan Bilić, direktor Kondina, strukovne udruge konditora takvu praksu pojedinih multinacionalnih kompanija smatra prevarom za potrošače. "To je nepošteno i nekorektno ali to je način na koji se inače velike kompanije odnose prema siromašnijm zemljama", kaže Bilić. Smatra da u Hrvatskoj nije ništa učinjeno kako bi se zaštitile i ojačale naše robne marke.

Stipan Bilić, direktor strukovne udruge konditora Kondin Izigrani potrošači "Kupnjom određene robne marke kupac ima povjerenje da je sadržaj korektan i pošten i da je to ta robna marka", kaže Bilić. Slične ocjene iznosi i Ilija Rkman, predsjednik Hrvatskog saveza za zaštitu potrošača koji razlike u proizvodima u sastavu i kvaliteti za različita europska tržišta smatra nepoštenom poslovnom praksom. "Kupnja istoga brenda koji nema istu kvalitetu u Londonu i Berlinu ili Bruxellesu zavaravajuća je poslovna praksa. Time se u pitanje dovodi poznati brend", smatra Rkman. U Kotanyevim proizvodima su u čijim su proizvodima otkrivena najveća odstupanja objašnjavaju različitim serijama sirovina, trenucima proizvodnje i povezanim varijacijama u vremenu skladištenja. "Budući da su naši proizvodi prirodni na čiju kvalitetu također utječu klimatske prilike, s ovim se razlikama nosimo na najbolji način. Primjerice, paprika je proizvod koji gubi boju što je duže na skladištu. Proizvodi kojima se bliži istek roka trajanja imaju manju ASTA vrijednost od svježih proizvoda ovisno o vremenu berbe i vremenu proizvodnje. Kapsantin je prirodno bojilo čiji se udio smanjuje oksidacijom do koje dolazi u dužim razdobljima uobičajenih uvjeta skladištenja. Stoga može doći do različitih rezultata analize ovisno o roku trajanja i uvjetima skladištenja artikla. Ove se razlike ni u kojem slučaju ne smiju smatrati dokazom razlike u kvaliteti proizvoda", pojašnjavaju u Kotanyiju. Coca-Cola poriče rezultate

U Coca-Coli, u čijem su istoimenom proizvodu također otkrivene razlike poručuju da su njihova bezalkoholna osvježavajuća pića jednake kvalitete u Europi i svijetu. Napominju kako na pojedinim tržištima, uključujući i SAD, koriste se različite vrste sladila, no da to nema nikakvog utjecaja na kvalitetu proizvoda. Nestle, proizvođač Nescafea razlike pripisuje preferencijama potrošača. "Kvaliteta Nescafea ista je u Hrvatskoj, Njemačkoj ili bilo kojoj drugoj zemlji. Postoje razlike u kavi, no one nemaju veze s kvalitetom, već potrošači na različitim tržištima imaju različite preferencije. Zato se Nescafe prije dolaska na bilo koje tržište testira tzv. blind testingom i prilagođava preferencijama potrošača", pojašnjavaju u Nestle Adriaticu.

Može i drukčije U proizvođaču Milka čokolade, Kraft Foodsu, zadovoljni su nalazima slovačke udruge za zaštitu potrošača koja je potvrdila konzistentnu kvalitetu Milka čokolade. "Hrvatski potrošači mogu biti uvjereni da svi proizvodi Kraft Foodsa koji se prodaju u Hrvatskoj podliježu istim kontrolama kvalitete kao bilo gdje drugdje na svijetu", poručuju u Kraftu.

Online translate

Croatian Albanian Bulgarian Chinese (Traditional) English French German Hungarian Italian Macedonian Portuguese Russian Slovenian Spanish

We use cookies to improve our website and your experience when using it. Cookies used for the essential operation of this site have already been set. To find out more about the cookies we use and how to delete them, see our privacy policy.

  I accept cookies from this site.
EU Cookie Directive Module Information