Centralni informacijski sustav za zaštitu potrošača - PODNOŠENJE PRIJAVA I UPITA POTROŠAČA

Radno vrijeme savjetovališta

Radno vrijeme savjetovališta

Savjetovalište za zaštitu potrošača Radno vrijeme : Pon - pet od 09:00 do 17:00...

Prava potrošača po Jamstvu

S obzirom na sve učestalije probleme u praksi vezano za ostvarivanje prava na jamstvo, donosimo...

Izmjene Zakona o zaštiti potrošača

Dragi potrošači, dajemo Vam na uvid neke odredbe konačnog prijedloga Zakona o zaštiti...

Potrošači u željezničkom prometu

Sve su češće situacije u kojima se putnici u željezničkom prometu suočavaju s kašnjenjem vlakova,...

„New Deal for Consumers – Novi potrošački paket“

Panel rasprava povodom "New deal for Consumers"   Dana 09. studenoga 2018. u Europskom domu u...

Materijalni nedostatak

Kako postupiti u slučaju postojanja neispravnih proizvoda, robe s materijalnim...

Trajanje proizvoda

Prenosimo iz medija (situacija za koju ste i sami imali opravdane sumnje) ZAŠTITA...

DETALJNI NAPUTAK POSTUPANJA PREMA TRGOVCU

DETALJNI NAPUTAK POSTUPANJA PREMA TRGOVCU

Pojašnjenja kratica: ZZP – Zakon o zaštiti potrošača ZOO – Zakon o obveznim odnosima   U...

  • Radno vrijeme savjetovališta

    Radno vrijeme savjetovališta

    Petak, 28 Prosinac 2018 23:16
  • Prava potrošača po Jamstvu

    Srijeda, 05 Prosinac 2018 15:28
  • Izmjene Zakona o zaštiti potrošača

    Srijeda, 05 Prosinac 2018 15:19
  • Potrošači u željezničkom prometu

    Srijeda, 05 Prosinac 2018 14:42
  • „New Deal for Consumers – Novi potrošački paket“

    Srijeda, 05 Prosinac 2018 14:06
  • Materijalni nedostatak

    Četvrtak, 15 Studeni 2018 14:02
  • Trajanje proizvoda

    Srijeda, 14 Studeni 2018 19:12
  • DETALJNI NAPUTAK POSTUPANJA PREMA TRGOVCU

    DETALJNI NAPUTAK POSTUPANJA PREMA TRGOVCU

    Četvrtak, 04 Svibanj 2017 12:51

Kako postupiti u slučaju postojanja neispravnih proizvoda, robe s materijalnim nedostatakom?

 (moramo ponavljati temeljna potrošačka prava,jer su i dalje najčešći predmet potrošačkih sporova)

U praksi su sve češći primjeri u kojima kupci nakon kupovine različitih proizvoda (odjevnih, elektroničkih, bijele tehnike...) zamjećuju određene materijalne nedostatke koji nisu napravljeni njihovom krivnjom. Tada se postavlja pitanje šta poduzeti?

Naime,  prema odredbama Zakona o obveznim odnosima (članak 400) prodavatelj odgovara za materijalne nedostatke stvari  koje je ona imala u trenutku prijelaza u posjed kupca, bez obzira da li mu je to bilo poznato, odnosno odgovara i za one materijalne nedostatke koji se pojave nakon što su prešle u posjed kupca ako su posljedica uzroka koji je postojao prije toga (skriveni nedostatak). Sukladno tome, kupci imaju pravo na reklamaciju u roku do dvije godine. Zakonska pretpostavka je da je materijalni nedostatak koji se pojavio u roku od šest mjeseci od prijelaza robe u posjed kupcu, postojao u vrijeme tog prijelaza, osim ako trgovac ne dokaže suprotno (čl. 400.st.3).

Isti ima pravo provesti postupak vještačenja  kako bi se utvrdilo realno stanje stvari. Troškove vještačenja u prvih 6 mjeseci plaća trgovac (čl. 43 Zakona o zaštiti potrošača). No, pri tome treba napomenuti da vještak u dokaznom postupku mora biti nepristran, što znači da ga nije angažirao trgovac o svojem trošku, čime se kompromitira cijeli postupak na štetu kupca.

Dodatni savjet: Prilikom Vaše kupnje detaljnije pregledajte robu kako bi izbjegli neželjene posljedice.

U konačnici kod postojanja neispravnih proizvoda imate pravo podnijeti pisani prigovor trgovcu putem pošte, telefaksa ili elektroničke pošte, te osobno u službenim prostorijama trgovca, i u potonjem tražiti pisanu potvrdu istog da je zaprimio reklamaciju. Rok za odgovor trgovca je 15 dana od dana zaprimanja prigovora (čl.10. Zakona o zaštiti potrošača).

U slučaju da trgovac ne postupi po prigovoru ili odgovori negativno, tada u daljnjem koraku podnesite prijavu Tržišnoj inspekciji – Ministarstvu gosodarstva, poduzetništva i obrta na sljedeće načine: preko e-mail adrese: Ova e-mail adresa je zaštićena od spambota. Potrebno je omogućiti JavaScript da je vidite.., putem pošte na adresu: Ministarstvo gospodarstva, poduzetništva i obrta Uprava za inspekcijske poslove u gospodarstvu Ulica Grada Vukovara 78, 10 000 Zagreb, ili neposredno osobnim putem u pisarnicu Ministarstva.

Online translate

Croatian Albanian Bulgarian Chinese (Traditional) English French German Hungarian Italian Macedonian Portuguese Russian Slovenian Spanish

We use cookies to improve our website and your experience when using it. Cookies used for the essential operation of this site have already been set. To find out more about the cookies we use and how to delete them, see our privacy policy.

  I accept cookies from this site.
EU Cookie Directive Module Information