Ne propustite

SVAKI ČETVRTAK OD 15,00 -17,00 SATI BESPLATNO SAVJETOVANJE ODVJETNICE U PROSTORIJAMA DRUŠTVA ZA ZAŠTITU POTROŠAČA HRVATSKE "POTROŠAČ". Možete se najaviti na e mail odvjetnicakladar@gmail.com

Radio POTROŠAČ

In order to view this object you need Flash Player 9+ support!

Get Adobe Flash player

In order to view this object you need Flash Player 9+ support!

Get Adobe Flash player

In order to view this object you need Flash Player 9+ support!

Get Adobe Flash player

Financijska izvješća

DETALJNI NAPUTAK POSTUPANJA PREMA TRGOVCU

DETALJNI NAPUTAK POSTUPANJA PREMA TRGOVCU

Pojašnjenja kratica: ZZP – Zakon o zaštiti potrošača ZOO – Zakon o obveznim odnosima   U...

MEĐUNARODNI DAN MAJKE ZEMLJE

MEĐUNARODNI DAN MAJKE ZEMLJE

MEĐUNARODNI DAN MAJKE ZEMLJE - SVJETSKI DAN PLANETA ZEMLJE 2017.   22. TRAVANJ...

NEPOŠTENA POSLOVNA PRAKSA!!!!

NEPOŠTENA POSLOVNA PRAKSA!!!!

Nepoštena poslovna praksa je Zakonom zabranjena!!!!   Cijenjeni potrošači, kada kupujete u EU-u,...

Reklamacija na proizvode- materijalni nedostatak

Reklamacija na proizvode- materijalni nedostatak

Dragi naši Potrošači, u slučaju pojave materijalnog nedostatka na kupljenom proizvodu imate pravo...

SVJETSKI DAN VODA 2017.

SVJETSKI DAN VODA 2017.

SVJETSKI  DAN VODA 2017.   VODA NIJE ROBA, VEĆ JE TEMELJNO LJUDSKO PRAVO!   Na današnji...

SRETAN VAM SVJETSKI DAN POTROŠAČA!!!!!

SRETAN VAM SVJETSKI DAN POTROŠAČA!!!!!

CIJENJENI POTROŠAČI, ŽELIMO VAM SVE NAJBOLJE POVODOM SVJETSKOG DANA POTROŠAČA!!!!!! FOKUS...

Sedam zlatnih pravila za kupovinu putem interneta

Sedam zlatnih pravila za kupovinu putem interneta

Donosimo Vam  nekoliko savjeta o činjenicama na koje je potrebno obratiti pozornost prilikom...

Prava i telekomunikacijske usluge

Prava i telekomunikacijske usluge

Poštovani potrošači, prilikom sklapanja ugovora sa tele-operaterom u samoj poslovnici dotičnog...

  • DETALJNI NAPUTAK POSTUPANJA PREMA TRGOVCU

    DETALJNI NAPUTAK POSTUPANJA PREMA TRGOVCU

    Četvrtak, 04 Svibanj 2017 12:51
  • MEĐUNARODNI DAN MAJKE ZEMLJE

    MEĐUNARODNI DAN MAJKE ZEMLJE

    Petak, 21 Travanj 2017 10:44
  • NEPOŠTENA POSLOVNA PRAKSA!!!!

    NEPOŠTENA POSLOVNA PRAKSA!!!!

    Srijeda, 19 Travanj 2017 12:03
  • Reklamacija na proizvode- materijalni nedostatak

    Reklamacija na proizvode- materijalni nedostatak

    Petak, 24 Ožujak 2017 13:48
  • SVJETSKI DAN VODA 2017.

    SVJETSKI DAN VODA 2017.

    Srijeda, 22 Ožujak 2017 12:06
  • SRETAN VAM SVJETSKI DAN POTROŠAČA!!!!!

    SRETAN VAM SVJETSKI DAN POTROŠAČA!!!!!

    Utorak, 14 Ožujak 2017 22:08
  • Sedam zlatnih pravila za kupovinu putem interneta

    Sedam zlatnih pravila za kupovinu putem interneta

    Petak, 10 Ožujak 2017 14:44
  • Prava i telekomunikacijske usluge

    Prava i telekomunikacijske usluge

    Petak, 17 Veljača 2017 13:47

Dan, dva nakon novogodišnjih blagdana sa izloga trgovina smiješti će nam se i pozivati nas na kupnju cijeli set već dobro nam znanih reklamnih poruka: «Veliko sezonsko sniženje», «Zimsko sniženje», «Sniženje od 40% do 70%», «Rasprodaja», «Totalna rasprodaja», «Akcijska prodaja», ...

Kao što nam iskustvo govori mnogi od nas neće odoljeti ovakvim pozivima udicom, ući će u trgovinu i kupiti 70% jeftiniju zimsku jaknu, cipele, mobitel, prijenosno računalo, televizor... Za sve one koji će se početkom siječnja 2008. godine odlučiti na takvu više-manje povoljnu kupnju, ovaj tekst je zgodna prigoda za podsjetiti se značenja temeljnih pojmova, te kako Zakon o zaštiti potrošača relativno precizno uređuje pravni okvir rasprodaja.

Što je pravo sniženje proizvoda?

Na ovo pitanje odgovor ću pokušati dati primjerom osobnog iskustva. Naime, krajem 2004. godine na poklon sam iz Amerike dobio zimsku jaknu (raincoat) s dva lica i kapuljačom. Cijena prije sniženja u redovnoj prodaji bila je 120 USD. Jakna je na sniženju plaćena 19,90 USD!!! Dakle, plaćena je u razini 16,58% cijene iz razdoblja prije sniženja!!!

Akcijska prodaja je prodaja određene količine robe jednog proizvođača u određeno vrijeme na određenom mjestu i to po cijeni koja je niža od cijene tog proizvoda u redovnoj prodaji. Roba na akcijskoj prodaji mora biti prostorno odvojena od ostale robe i posebno obilježena. Rasprodaja robe smatra se posebnim uvjetom(ima) prodaje koje određuje sam trgovac. Uvjeti rasprodaje moraju biti u skladu s Posebnim uzancama u trgovini na malo. Rasprodaja može biti potpuna i djelomična.

Djelomična rasprodaja obavlja se u slučaju napuštanja prodaje određene vrste robe. Potpuna rasprodaja moguća je u slučaju prestanka rada u prodajnom objektu, zbog promjene djelatnosti, zbog ponude novoga asortimana robe ili obnavljanja prodajnoga prostora, te zbog više sile (požar, poplava i sl.).

Sniženje – trgovac može obavljati prodaju robe po sniženim cijenama u situacijama kada je kraj sezone ili je sezona prošla, kada je o robi s nedostacima ili demodiranoj robi. To može biti prigodna sajamska prodaja ili stalna prodaja po sniženim cijenama u specijaliziranim trgovinama neovisno o razlogu sniženja cijena. Sniženje cijena mora biti označeno na proizvodu. Na prodajnom mjestu mora biti istaknuto koliko je sniženje (najčešće iskazano u postocima) i do kada traje, a roba na sniženju mora biti fizički odvojena od robe koja se prodaje po redovitoj cijeni.

ODREDBE O AKCIJSKOJ PRODAJI, SNIŽENJU, RASPRODAJI I PRODAJA PROIZVODA S GREŠKOM

Akcijska prodaja

Članak 19.

(1) Akcijska prodaja je prodaja određene količine proizvoda jednog proizvođača u određeno vrijeme na određenom mjestu, i to po cijeni koja je niža od cijene tog proizvoda u redovitoj prodaji. (2) Proizvod iz stavka 1. ovoga članka mora biti jasno, vidljivo i čitljivo označen riječima »akcija« ili »akcijska prodaja«.

Sniženje i rasprodaja

Članak 20.

Proizvod koji se prodaje na sniženju, odnosno rasprodaji mora biti jasno, vidljivo i čitljivo označen cijenom prije i cijenom nakon sniženja, odnosno tijekom rasprodaje. Ako je postotak sniženja cijena objavljen u rasponu, najveći postotak sniženja na početku sniženja, odnosno rasprodaje, mora se odnositi na najmanje jednu petinu svih proizvoda na sniženju, odnosno rasprodaji.

Rasprodajom se smatra prodaja robe po sniženoj cijeni u slučaju prestanka poslovanja trgovca, prestanka poslovanja u prodajnom objektu i prestanka prodaje određenog proizvoda iz predmeta poslovanja trgovca.

Sniženjem smatra se prodaja robe po sniženoj cijeni nakon proteka sezone, prodaja proizvoda s greškom, prigodna sajamska prodaja u okviru sajamske priredbe i stalna prodaja po sniženim cijenama u specijaliziranim prodavaonicama, bez obzira na razloge sniženja cijene.

Članak 21.

Proizvod koji je na sniženju, odnosno rasprodaji jer mu istječe rok uporabe mora dodatno imati jasno, vidljivo i čitljivo istaknut najkraći ili krajnji rok uporabe.

Fizičko odvajanje proizvoda na sniženju, odnosno rasprodaji

Članak 22.

Trgovac mora fizički odvojiti proizvode koje je stavio na sniženje, odnosno rasprodaju od proizvoda koji nisu na sniženju, odnosno rasprodaji te jasno, vidljivo i čitljivo istaknuti da je riječ o sniženju, odnosno rasprodaji.

Proizvod s greškom

Članak 23.

Ako trgovac prodaje proizvod koji ima grešku, mora takav proizvod fizički odvojiti od ostalih proizvoda i jasno, vidljivo i čitljivo obilježiti na proizvodu ili na prodajnom mjestu da je riječ o prodaji proizvoda s greškom te upoznati potrošača u čemu se sastoji greška na proizvodu.

Nekoliko korisnih savjeta za kupce koje se odluče na kupnju prigodom rasprodaja, sniženja i akcijskih prodaja

  • Obveze trgovca: Tijekom rasprodaja, sniženja i akcijskih prodaja, trgovac mora za prodani proizvod potrošaču: - izdati točan te jasno, vidljivo i čitljivo ispisan račun - omogućiti provjeru ispravnosti zaračunatog iznosa u odnosu na kakvoću i količinu kupljenog proizvoda - mora se pridržavati istaknute maloprodajne cijene i uvjeta prodaje (snižena cijena, postotak sniženja) - izdavanje računa ne smije se dodatno naplaćivati.
  • Preporuke potrošačima
  1. Najmanje mjesec dana prije rasprodaje pratite kretanje cijene proizvoda
  2. Pogledajte ima li «vaš» artikl deklaraciju i ostale isprave koje moraju pratiti svaki proizvod (uputstvo za uporabu, sigurnosni napuci i ls.) na hrvatskom jeziku sa svim oznakama
  3. Stara cijena na proizvodu treba biti jasna, vidljiva i čitljiva te prekrižena, dok nova cijena treba biti također jasna , vidljiva i čitljiva. Poželjno bi bilo da je i označeno koji je postotak u pitanju.
  4. Ukoliko je roba s greškom tražite informacije o proizvodu kod prodavača koji vam je dužan dati cijelu informaciju te vas upozoriti koje su mogućnosti proizvoda
  5. Ukoliko kupujete namirnice kojima istječe rok valjanosti informirajte se koji je krajnji rok njihove uporabe, jer takvom vrstom kupnje kao potrošač preuzimate svoj dio rizika.
  6. Robu s greškom kupujete na svoj rizik stoga ju ne možete kasnije zamijeniti
  7. OBAVEZNO uzmite račun (za tehničku robu jamstveni list) jer kasnije nećete moći pokrenuti reklamacijski postupak niti ostvariti jedno od Vaših prava definiranig odredbama članak 440 – 441. Zakona o obveznim odnosima.

Što učiniti ukoliko na rasprodaji niste dobili proizvod s reklamiranim ili deklariranih svojstava?

  1. Reklamacijski postupak možete pokrenuti samo ako imate pravovaljani račun, jamstveni list ili potvrdnicu iz naplatnog uređaja
  2. Reklamacijski postupak započnite u trgovini (službi za reklamacije potrošača) gdje ste kupili proizvod
  3. Ako je potrebito obratite se jednoj od inspekcijskih služba (gospodarskoj ili sanitarnoj, ovisno o vrsti proizvoda koga ste kupili)
  4. Ne uspijete li u prva dva koraka reklamacijskog postupka, obratite se Sudu časti Hrvatske gospdarske ili obrtničke komore, te u konačnici, ne uspijete li riješiti svoj potrošački spor niti pred Sudom časti, možete se obratiti
  5. Centru za mirenje pri HGK ili HOK.

Online translate

Croatian Albanian Bulgarian Chinese (Traditional) English French German Hungarian Italian Macedonian Portuguese Russian Slovenian Spanish

We use cookies to improve our website and your experience when using it. Cookies used for the essential operation of this site have already been set. To find out more about the cookies we use and how to delete them, see our privacy policy.

  I accept cookies from this site.
EU Cookie Directive Module Information