Ne propustite

SVAKI ČETVRTAK OD 15,00 -17,00 SATI BESPLATNO SAVJETOVANJE ODVJETNICE U PROSTORIJAMA DRUŠTVA ZA ZAŠTITU POTROŠAČA HRVATSKE "POTROŠAČ". Možete se najaviti na e mail odvjetnicakladar@gmail.com

Radio POTROŠAČ

In order to view this object you need Flash Player 9+ support!

Get Adobe Flash player

In order to view this object you need Flash Player 9+ support!

Get Adobe Flash player

In order to view this object you need Flash Player 9+ support!

Get Adobe Flash player

Financijska izvješća

MEĐUNARODNI DAN MAJKE ZEMLJE

MEĐUNARODNI DAN MAJKE ZEMLJE

MEĐUNARODNI DAN MAJKE ZEMLJE - SVJETSKI DAN PLANETA ZEMLJE 2017.   22. TRAVANJ...

NEPOŠTENA POSLOVNA PRAKSA!!!!

NEPOŠTENA POSLOVNA PRAKSA!!!!

Nepoštena poslovna praksa je Zakonom zabranjena!!!!   Cijenjeni potrošači, kada kupujete u EU-u,...

Reklamacija na proizvode- materijalni nedostatak

Reklamacija na proizvode- materijalni nedostatak

Dragi naši Potrošači, u slučaju pojave materijalnog nedostatka na kupljenom proizvodu imate pravo...

SVJETSKI DAN VODA 2017.

SVJETSKI DAN VODA 2017.

SVJETSKI  DAN VODA 2017.   VODA NIJE ROBA, VEĆ JE TEMELJNO LJUDSKO PRAVO!   Na današnji...

SRETAN VAM SVJETSKI DAN POTROŠAČA!!!!!

SRETAN VAM SVJETSKI DAN POTROŠAČA!!!!!

CIJENJENI POTROŠAČI, ŽELIMO VAM SVE NAJBOLJE POVODOM SVJETSKOG DANA POTROŠAČA!!!!!! FOKUS...

Sedam zlatnih pravila za kupovinu putem interneta

Sedam zlatnih pravila za kupovinu putem interneta

Donosimo Vam  nekoliko savjeta o činjenicama na koje je potrebno obratiti pozornost prilikom...

Prava i telekomunikacijske usluge

Prava i telekomunikacijske usluge

Poštovani potrošači, prilikom sklapanja ugovora sa tele-operaterom u samoj poslovnici dotičnog...

PROBLEMI S WEB DOMENOM!!!

PROBLEMI S WEB DOMENOM!!!

Cijenjeni potrošači, duboko se ispričavamo što posljednjih desetak dana niste bili u mogućnosti...

  • MEĐUNARODNI DAN MAJKE ZEMLJE

    MEĐUNARODNI DAN MAJKE ZEMLJE

    Petak, 21 Travanj 2017 10:44
  • NEPOŠTENA POSLOVNA PRAKSA!!!!

    NEPOŠTENA POSLOVNA PRAKSA!!!!

    Srijeda, 19 Travanj 2017 12:03
  • Reklamacija na proizvode- materijalni nedostatak

    Reklamacija na proizvode- materijalni nedostatak

    Petak, 24 Ožujak 2017 13:48
  • SVJETSKI DAN VODA 2017.

    SVJETSKI DAN VODA 2017.

    Srijeda, 22 Ožujak 2017 12:06
  • SRETAN VAM SVJETSKI DAN POTROŠAČA!!!!!

    SRETAN VAM SVJETSKI DAN POTROŠAČA!!!!!

    Utorak, 14 Ožujak 2017 22:08
  • Sedam zlatnih pravila za kupovinu putem interneta

    Sedam zlatnih pravila za kupovinu putem interneta

    Petak, 10 Ožujak 2017 14:44
  • Prava i telekomunikacijske usluge

    Prava i telekomunikacijske usluge

    Petak, 17 Veljača 2017 13:47
  • PROBLEMI S WEB DOMENOM!!!

    PROBLEMI S WEB DOMENOM!!!

    Petak, 10 Veljača 2017 13:36

Predblagdanska potrošačka groznica polako se zahuktava. Neki od dobrih poznavatelja kupovnih navika potrošača u Republici Hrvatskoj i pokazatelja o tome kako je iz godine u godinu rasla potrošnja od kraja studenoga do stare godine, već za prognoziraju kao će građani Repulike Hrvatske tijekom ovogodišnje predblagdanske kupnje,

sukladno već uhodanoj praksi potrošiti nevjerovatnih 12,5 milijardi kuna!!!, što je za oko 1,5 milijardu kuna više u odnosu na isto razdoblje iste godine.

O razlozima stalnoga rasta predblagdanske potrošnje, koja je u državama starim članicama EU-a počela bilježiti trend stagnacije, pa čak i smanjenja, logičnim se postavlja nekoliko pitanja:

  • Kupujemo li samo ono što nam treba ili smo postali zatočenici konzumerizma?
  • Kupujemo li planski?
  • Razmišljamo li tijekom kupnje o siječanjskim režijama i najavljenim poskupljenjima cijeloga niza javnih usluga i roba široke potrošnje?
  • Trošimo li više nego što nam omogućavaju demenzije obiteljskoga financijskoga popluna?
  • Ostavljamo li rezervu za bajpasiranje siječanjskih planiranih i neplaniranih financijskih obveza?

Na ova i slična pitanja odgovore će zasigurno dati sociolozi, psiholozi i gospodarski analitirari. Međutim, za sve nas potrošače koji ćemo za Božićne i Novogodišnje blagdane krenuti u kupnju potrepština nužnih za dostojno obilježavanje predstojećih blagdana nudimo nekoliko korisnih savjeta:

  • sukladno nekim stranim iskustvima, posebice iskustvima američkih potrošača, preporučljivo je prirediti detaljan PLAN KUPNJE usklađen s obiteljskimn financisjkim mogućnostima,
  • kupnju bi trebalo obaviti nakon što smo detektirali gdje na najpovoljnijim cijenama možemo kupiti najkvalitetnije pproizvode iz Plana kupnje (idealam putokaz je i usporedna tabela „U susret potrošaču“ na duplerici ovoga oglasnika), jer time, uz uštede ostvarujemo i pravo potrošača na izbor
  • prije odabira bilo koga proizvoda iz Plana kupnje nužno je (1) detaljno proučiti obavijest o proizvodu (deklaraciju) kako bismo iz ponude proizvoda iste vrste odabrali proizvod koji nam najbolje odgovara. Iako Zakon o zaštiti potrošača nizom svojih članaka naglašava kako obavijest o proizvodu mora biti napisna jasno, vidljivo i čitljivo, na hrvatskom jeziku i latiničnim pismom, za svaki slučaj u kupnju ponesite povećalo kako biste mogli pročitati i dijelove obavijesti o proizvodu pisane sitnim slovima (sve napisano slovima i oznakama manjim od računalnog fonta „8“)
  • za dopunske informacije o proizvodu ili možebitnu preporuku o tome koji proizvod iz bogatije ponude kupiti, obratite za trgovcu
  • pri kupnji prehrambenih proizvoda s posebnom pozornošću pogledajte rok valjanosti koji mora jasno, vidljivo i čitljivo biti istaknut na proizvodu (ambalaži u jojoj se nalazi prehrambeni proizvod) , najčešće u formi poruke, primjerice, „Uporabljivo do 3. siječnja 2008. godine
  • ne dopustite da Vam trgovac kruh, rezane suhomesnate proizvode ili svježe meso reže, slaže ili pakira a da pri tome na rukama nema rukavice (u protivnom, imate pravo kao aktivanm i educiran potrošač, upozoriti ga na takav propust)
  • prigodom plaćanja ne zaboravite prava koja Vam glede računa daje novi Zakon o zaštiti potrošača:

 

Račun

Članak 12.

  1. Trgovac mora za prodani proizvod, odnosno obavljenu uslugu potrošaču izdati račun koji mora biti točan, neizbrisiv, jasan, vidljiv i čitljiv u papirnatom ili elektroničkom obliku.
  2. Trgovac mora potrošaču omogućiti provjeru ispravnosti zaračunatog iznosa u odnosu na kupljene proizvode, odnosno pružene usluge.
  3. Trgovac se mora pridržavati istaknute maloprodajne cijene i uvjeta prodaje.
  4. Izdavanje računa nije dopušteno naplaćivati Kako biste nakon kupnje mogli reklamirati neki od kupljenih proizvoda i pokrenuti reklamacijski postupak sačuvajte račun, jamstveni list i sve prateće isprave.

Ako ste pak tijekom kupnje bili nezadovoljni ili smatrate kako su bila prekršena ilil vaša na zakonu utemeljana prava potrošača ili dostojanstvo Vas kao kupca, ne zaboravite kako temeljem članka 8. Zakona o zaštiti potrošača imate slijedeća prava a trgovac obvezu:

  1. Svaki trgovac je dužan potrošačima omogućiti podnošenje pisanih prigovora, bilo u prodajnom prostoru ili putem pošte, telefaks uređaja ili elektroničke pošte, te je na njih dužan odgovoriti u roku od 15 dana od dana zaprimljenog prigovora.
  2. Svaki trgovac, dužan je voditi i čuvati pisanu evidenciju prigovora potrošača iz stavka 1. ovoga članka najmanje godinu dana od dana primitka prigovora potrošača.

CE OZNAKA NA PROIZVODIMA

Kupujete li tehničke proizvode, ne zaboravite uz račun uzeti potpisan i pečatom trgovine ovjeren jamstveni list, te prekontrolirati ima li prateće isprave na hrvatskom jeziku kako biste, u slučaju potrebe, imali mogućnost i pravo na reklamaciju ako se kupljeni proizvod pokvari ilil ne odgovara deklariranim uporabnim svojstvima. Kako biste bili sigurni kako kupujete originalni terhnički proizvod na ambalaži i/ili na proizvodu MORA se nalaziti i prepoznatljivIi simbol CE

CE znak je obvezna vidljiva oznaka na proizvodu. Ovom oznakom se kupcu jamči kako takav proizvod zadovoljava sve temeljne zahtjeve i i europske norme kvalitete i sigurnosti. Proizvodom s CE znakom i “Izjavom dobavljača” je putovnica temeljem koje se takav proizvod može plasirati na tržište svake države članice EU-a.

Tijekom usklađivanja hrvatskoga zakonodavstva s pravnom stečevinom EU-a, obveza CE označavanja definirana je nizom propisa. Primjerice PRAVILNIKOM O ELEKTROMAGNETSKOJ KOMPATIBILNOSTI (EMC), (Narodne novine broj 34/2000), a slijedeće godine obveza CE-označavanja bit će definirana i Pravilnikom o zdravstvenoj ispravnosti igračaka za djecu. Kako će mnogi potrošači tijekom ovogodišnje predblagdanske kupnje svojoj djeci, unucima ili djeci prijatelja za poklon kupiti neku od igračaka, nakon niza ovogodišnjih afera s uvoznim igračkama, kupite samo igračke koje na sebi ili na ambalaži imaju CE oznaku.

Online translate

Croatian Albanian Bulgarian Chinese (Traditional) English French German Hungarian Italian Macedonian Portuguese Russian Slovenian Spanish

We use cookies to improve our website and your experience when using it. Cookies used for the essential operation of this site have already been set. To find out more about the cookies we use and how to delete them, see our privacy policy.

  I accept cookies from this site.
EU Cookie Directive Module Information