Svjetski dan borbe protiv krivotvorenja

Dragi naši potrošači,   povodom ovogodišnjeg Svjetskog dana borbe protiv krivotvorenja, Ured...

SVJETSKI DAN ZAŠTITE POTROŠAČA

 Dragi POTROŠAČI REPUBLIKE HRVATSKE,     Sretan vam 15. Ožujak   SVJETSKI DAN ZAŠTITE...

Prijedlog Cjenika Čistoće pri Vijeću za zaštitu potrošača Grada Zagreba

  Dana 3. siječnja 2019. održana je treća sjednica Vijeća za zaštitu potrošača pri Gradu Zagrebu...

SAVJETOVANJE O POTROŠAČKIM PRAVIMA

SAVJETOVANJE O POTROŠAČKIM PRAVIMA

  Savjetovalište za potrošače Društva "POTROŠAČ" Radno vrijeme : Pon - pet od 09:00 do 17:00...

TRAŽI SE PODRŠKA

Poštovani, molimo Vas da  podržite  rad Savjetovališta potpisivanjem peticije, jer od 01.01.2019....

Prava potrošača po Jamstvu

S obzirom na sve učestalije probleme u praksi vezano za ostvarivanje prava na jamstvo, donosimo...

Izmjene Zakona o zaštiti potrošača

Dragi potrošači, dajemo Vam na uvid neke odredbe konačnog prijedloga Zakona o zaštiti...

Potrošači u željezničkom prometu

Sve su češće situacije u kojima se putnici u željezničkom prometu suočavaju s kašnjenjem vlakova,...

  • Svjetski dan borbe protiv krivotvorenja

    Četvrtak, 06 Lipanj 2019 13:05
  • SVJETSKI DAN ZAŠTITE POTROŠAČA

    Četvrtak, 14 Ožujak 2019 18:51
  • Prijedlog Cjenika Čistoće pri Vijeću za zaštitu potrošača Grada Zagreba

    Petak, 04 Siječanj 2019 19:42
  • SAVJETOVANJE O POTROŠAČKIM PRAVIMA

    SAVJETOVANJE O POTROŠAČKIM PRAVIMA

    Petak, 28 Prosinac 2018 23:16
  • TRAŽI SE PODRŠKA

    Petak, 21 Prosinac 2018 13:52
  • Prava potrošača po Jamstvu

    Srijeda, 05 Prosinac 2018 15:28
  • Izmjene Zakona o zaštiti potrošača

    Srijeda, 05 Prosinac 2018 15:19
  • Potrošači u željezničkom prometu

    Srijeda, 05 Prosinac 2018 14:42

Predblagdanska potrošačka groznica polako se zahuktava. Neki od dobrih poznavatelja kupovnih navika potrošača u Republici Hrvatskoj i pokazatelja o tome kako je iz godine u godinu rasla potrošnja od kraja studenoga do stare godine, već za prognoziraju kao će građani Repulike Hrvatske tijekom ovogodišnje predblagdanske kupnje,

sukladno već uhodanoj praksi potrošiti nevjerovatnih 12,5 milijardi kuna!!!, što je za oko 1,5 milijardu kuna više u odnosu na isto razdoblje iste godine.

O razlozima stalnoga rasta predblagdanske potrošnje, koja je u državama starim članicama EU-a počela bilježiti trend stagnacije, pa čak i smanjenja, logičnim se postavlja nekoliko pitanja:

  • Kupujemo li samo ono što nam treba ili smo postali zatočenici konzumerizma?
  • Kupujemo li planski?
  • Razmišljamo li tijekom kupnje o siječanjskim režijama i najavljenim poskupljenjima cijeloga niza javnih usluga i roba široke potrošnje?
  • Trošimo li više nego što nam omogućavaju demenzije obiteljskoga financijskoga popluna?
  • Ostavljamo li rezervu za bajpasiranje siječanjskih planiranih i neplaniranih financijskih obveza?

Na ova i slična pitanja odgovore će zasigurno dati sociolozi, psiholozi i gospodarski analitirari. Međutim, za sve nas potrošače koji ćemo za Božićne i Novogodišnje blagdane krenuti u kupnju potrepština nužnih za dostojno obilježavanje predstojećih blagdana nudimo nekoliko korisnih savjeta:

  • sukladno nekim stranim iskustvima, posebice iskustvima američkih potrošača, preporučljivo je prirediti detaljan PLAN KUPNJE usklađen s obiteljskimn financisjkim mogućnostima,
  • kupnju bi trebalo obaviti nakon što smo detektirali gdje na najpovoljnijim cijenama možemo kupiti najkvalitetnije pproizvode iz Plana kupnje (idealam putokaz je i usporedna tabela „U susret potrošaču“ na duplerici ovoga oglasnika), jer time, uz uštede ostvarujemo i pravo potrošača na izbor
  • prije odabira bilo koga proizvoda iz Plana kupnje nužno je (1) detaljno proučiti obavijest o proizvodu (deklaraciju) kako bismo iz ponude proizvoda iste vrste odabrali proizvod koji nam najbolje odgovara. Iako Zakon o zaštiti potrošača nizom svojih članaka naglašava kako obavijest o proizvodu mora biti napisna jasno, vidljivo i čitljivo, na hrvatskom jeziku i latiničnim pismom, za svaki slučaj u kupnju ponesite povećalo kako biste mogli pročitati i dijelove obavijesti o proizvodu pisane sitnim slovima (sve napisano slovima i oznakama manjim od računalnog fonta „8“)
  • za dopunske informacije o proizvodu ili možebitnu preporuku o tome koji proizvod iz bogatije ponude kupiti, obratite za trgovcu
  • pri kupnji prehrambenih proizvoda s posebnom pozornošću pogledajte rok valjanosti koji mora jasno, vidljivo i čitljivo biti istaknut na proizvodu (ambalaži u jojoj se nalazi prehrambeni proizvod) , najčešće u formi poruke, primjerice, „Uporabljivo do 3. siječnja 2008. godine
  • ne dopustite da Vam trgovac kruh, rezane suhomesnate proizvode ili svježe meso reže, slaže ili pakira a da pri tome na rukama nema rukavice (u protivnom, imate pravo kao aktivanm i educiran potrošač, upozoriti ga na takav propust)
  • prigodom plaćanja ne zaboravite prava koja Vam glede računa daje novi Zakon o zaštiti potrošača:

 

Račun

Članak 12.

  1. Trgovac mora za prodani proizvod, odnosno obavljenu uslugu potrošaču izdati račun koji mora biti točan, neizbrisiv, jasan, vidljiv i čitljiv u papirnatom ili elektroničkom obliku.
  2. Trgovac mora potrošaču omogućiti provjeru ispravnosti zaračunatog iznosa u odnosu na kupljene proizvode, odnosno pružene usluge.
  3. Trgovac se mora pridržavati istaknute maloprodajne cijene i uvjeta prodaje.
  4. Izdavanje računa nije dopušteno naplaćivati Kako biste nakon kupnje mogli reklamirati neki od kupljenih proizvoda i pokrenuti reklamacijski postupak sačuvajte račun, jamstveni list i sve prateće isprave.

Ako ste pak tijekom kupnje bili nezadovoljni ili smatrate kako su bila prekršena ilil vaša na zakonu utemeljana prava potrošača ili dostojanstvo Vas kao kupca, ne zaboravite kako temeljem članka 8. Zakona o zaštiti potrošača imate slijedeća prava a trgovac obvezu:

  1. Svaki trgovac je dužan potrošačima omogućiti podnošenje pisanih prigovora, bilo u prodajnom prostoru ili putem pošte, telefaks uređaja ili elektroničke pošte, te je na njih dužan odgovoriti u roku od 15 dana od dana zaprimljenog prigovora.
  2. Svaki trgovac, dužan je voditi i čuvati pisanu evidenciju prigovora potrošača iz stavka 1. ovoga članka najmanje godinu dana od dana primitka prigovora potrošača.

CE OZNAKA NA PROIZVODIMA

Kupujete li tehničke proizvode, ne zaboravite uz račun uzeti potpisan i pečatom trgovine ovjeren jamstveni list, te prekontrolirati ima li prateće isprave na hrvatskom jeziku kako biste, u slučaju potrebe, imali mogućnost i pravo na reklamaciju ako se kupljeni proizvod pokvari ilil ne odgovara deklariranim uporabnim svojstvima. Kako biste bili sigurni kako kupujete originalni terhnički proizvod na ambalaži i/ili na proizvodu MORA se nalaziti i prepoznatljivIi simbol CE

CE znak je obvezna vidljiva oznaka na proizvodu. Ovom oznakom se kupcu jamči kako takav proizvod zadovoljava sve temeljne zahtjeve i i europske norme kvalitete i sigurnosti. Proizvodom s CE znakom i “Izjavom dobavljača” je putovnica temeljem koje se takav proizvod može plasirati na tržište svake države članice EU-a.

Tijekom usklađivanja hrvatskoga zakonodavstva s pravnom stečevinom EU-a, obveza CE označavanja definirana je nizom propisa. Primjerice PRAVILNIKOM O ELEKTROMAGNETSKOJ KOMPATIBILNOSTI (EMC), (Narodne novine broj 34/2000), a slijedeće godine obveza CE-označavanja bit će definirana i Pravilnikom o zdravstvenoj ispravnosti igračaka za djecu. Kako će mnogi potrošači tijekom ovogodišnje predblagdanske kupnje svojoj djeci, unucima ili djeci prijatelja za poklon kupiti neku od igračaka, nakon niza ovogodišnjih afera s uvoznim igračkama, kupite samo igračke koje na sebi ili na ambalaži imaju CE oznaku.

Online translate

Croatian Albanian Bulgarian Chinese (Traditional) English French German Hungarian Italian Macedonian Portuguese Russian Slovenian Spanish

We use cookies to improve our website and your experience when using it. Cookies used for the essential operation of this site have already been set. To find out more about the cookies we use and how to delete them, see our privacy policy.

  I accept cookies from this site.
EU Cookie Directive Module Information